Solivella. Josep Poblet inaugura a Solivella el nou local de l'Associació de jubilats i pensionistes

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va inaugurar ahir a Solivella, el nou local de l’Associació de Jubilats i Pensionistes. Ho va fer acompanyat de l’alcalde del municipi, Enric Capdevila; del president de l’Associació de Jubilats i Pensionistes, Josep Segura, i de la presidenta del Grup Cultural de la Dona, Anna M. Tarrés. A l’acte van  assistir,  a més de la pràctica totalitat del jubilats i pensionistes del municipi, que omplien la sala de gom a gom, l’expresident de la Diputació, Josep Gomis;  el diputat i alcalde de l’Espluga de Francolí,  David Rovira, el president del Consell Comarcal de la Conca, Josep Amill i l’alcalde de Rocafort de Queralt, Valentí Gual.

Després de descobrir la placa commemorativa,   Poblet va efectuar un recorregut per les instal·lacions del nou local, que s’ha condicionat amb el suport econòmic de la Diputació de Tarragona. El recorregut va finalitzar amb la visita a l’exposició fotogràfica de l’Associació Cultural de la Dona sobre les Bodes a Solivella, exposició aquesta que recull un ampli ventall d’imatges de les “bodes” celebrades a Solivella al llarg del segle XX.

El nou local de l’Associació de Jubilats i Pensionistes té capacitat per prop de 70 persones i dóna servei al col·lectiu de jubilats de Solivella, que poden acudir-hi per participar d’activitats tan diverses com els balls de saló, l’aeròbic, les conferències, la lectura o les exposicions. El local està ubicat a la seu de La Societat, una entitat que ofereix al municipi diversos espais per usos socials i culturals.

En aquest edifici s’ha invertit més d’un milió d’euros, dels quals, 215.000 han estat aportats per la Diputació de Tarragona a través del Pla d’Acció Municipal (PAM). La institució intercomarcal també ha aportat 25.000 euros per la compra de mobiliari destinat  a la nova llar de jubilats i pensionistes. Solivella té actualment  uns dues-cents cinquanta pensionistes i aquesta nova seu permetrà als associats gaudir d’uns espais més amplis i beneficiar-se dels serveis que ofereix aquesta seu de la “La Societat” com pot  ser: la sala d’exposicions, sala de gimnàstica, sala de balls rítmics i de saló, sala de conferències, així com poder utilitzar el centre d’atenció mèdica (Cap) que es troba ubicat en aquesta seu.

En la seva intervenció Josep Poblet assenyalà que la Diputació de Tarragona segueix i seguirà donant suport als municipis de la demarcació i en especial als més petits que són els més necessitats. No obstant –digué- que la Institució Intercomarcal encara se sent més compromesa en ajudar a tots aquells municipis que com Solivella tenen les idees clares i saben cap on van, recordant que  “el full de ruta de cap on ha d’anar un municipi el marca la pròpia població”, i en aquest sentit fer un elogi de la tasca social i cultural del municipi,  posant com exemple el Grup Cultural de la Dona que des de fa 40 anys que es va crear no defalleix en impulsar tots tipus d’activitats, així com l’Associació de Jubilats i Pensionistes de la població que és va crear fa 35 anys, prèvia  la  consulta popular efectuada als veïns de Solivella pel Grup Cultural de la Dona i ratificada per més del noranta per cent dels solivellencs.

També van fer us de la paraula,  en aquest acte,  l’alcalde de Solivella, Enric Capdevila; la presidenta  del Grup Cultural de la Dona, Anna M. Tarrés i el president de l’Associació  de Jubilats i Pensionistes, Josep Segura, que van agrair a la Diputació de Tarragona el suport que des de fa anys donà tant al municipi com  ha aquestes entitats, la qual cosa permet potenciar les activitats socials i culturals del municipi i dotar a la població d’una millor qualitat de vida.

Imatges: Ajuntament de Solivella