Llagostera. La junta local de seguretat es reuneix a Llagostera

Aquest divendres ha tingut lloc a Llagostera la Junta Local de Seguretat on hi han assistit l’alcalde de Llagostera, Fermí Santamaria, el sergent de la Policia Local, Joan Linde i el Director dels Serveis Territorials d'Interior a Girona Albert Ballesta juntament amb diversos comandaments de l’Àrea Bàsica Policial dels Mossos d’Esquadra.

Ambdós cossos han presentat les seves respectives memòries i han destacat la bona entesa i compenetració en les actuacions conjuntes realitzades dins del terme municipal de Llagostera.

En relació a les tipologies penals del 2012, la majoria són contra el patrimoni, un 66,9% dels quals tipificats com a delictes i la resta com a faltes. A data d’avui l’únic robatori amb violència es va perpetrà a finals del 2012 al Mas Mundo.

Pel que fa a detencions realitzades a Llagostera durant el 2012, el 48,1% han estat realitzades per la Policia Local i el 51,9% restant per els Mossos d’Esquadra.

Durant la Junta també s’han comentat diversos aspectes referents a l’augment dels robatoris amb violència registrats a municipis gironins i als protocols d’evacuació de les urbanitzacions en cas d’incendi forestal, en especial de les de Selva Brava i Font Bona.

Pel que a l’augment dels robatoris s’ha reforçat la presència policial i s’ha destacat la importància de la col·laboració ciutadana tant per resoldre casos com per intentar evitar-los. En aquest sentit ja s’ha reforçat i incrementat la informació i els consells de seguretat.

Finalment l’Ajuntament de Llagostera estudiarà la possibilitat d’adherir-se a la xarxa RESCAT. Rescat és la xarxa de Radiocomunicacions d'Emergències i Seguretat de Catalunya. Aquesta xarxa, robusta i fiable, està especialment dissenyada per proporcionar cobertura, tant en nuclis de població com en entorns rurals, als cossos i col·lectius professionals, implicats en la seguretat i les emergències a Catalunya.