Cassà de la Selva. 8ª Edició de la Fira Gavarres. Caça, Pesca i Mostra Gastronòmica de Cassà de la Selva

Aquest cap de setmana ha tingut lloc la 8ª Edició de la Fira Gavarres Caça, Pescai Mostra Gastronòmica en un esplèndid dia de casi primavera i assolellat a Cassàde la Selva. El dissabte 17 de març han tingut lloc les proves de treball ambgossos de rastre amb més de 200 participants, el Campionat de Catalunya deLlançament pesat de mar modalitats 125 i 150 g, amb 17 participants tot un èxitrespecte a altres edicions. Els guanyadors han estat en Jordi Buiza Canals(434,12 metres), el sots campió en David Suñé Garcia (430,50 m) i el tercerclassificat, en Sebastián Ali Amar (422,45 m). Els tres s’han classificat pel propercampionat d’Espanya que es celebrarà a Granada el proper juny.
L’exposició de fotografies del 8è Concurs de fotografia naturalista de Cassà de laSelva ha estat un èxit, sent el diumenge el dia amb més visitants respecte aldissabte.Pel què fa al diumenge 18 de març, en primer lloc hi hagut l’esmorzar delscaçadors amb un nombrós èxit de públic. El dia ha acompanyat durant tota lajornada, on s’ha imposat el sol i la fira d’artesania ha lluït amb una quarantenad’artesans vinguts de totes les demarcacions, inclús del sud de França.
De bon matí s’han tornat a portar a terme les proves de treball amb gossos derastre sobre llebre, també amb un bon èxit de participants (uns 200). Pel que fa ala resta d’activitats destacar l’èxit de la 6ª edició del Concurs de dibuix infantil “Unmón de peixos” amb 70 participants infantils (nens/es) doblant així el nombre departicipants d’edicions anteriors. Els guanyadors/es han estat els següents: IvanLópez (en la categoria de 3 a 5 anys), Estel Dilmer (en la categoria de 6 a 8 anys),i Enric Rached (en la categoria de 9 a 12 anys). També s’ha portat a termel’exposició “Objectiu Gavarres” amb un èxit de públic, i on varis ciutadans/es hanfirmat en el llibre de visites.
A més s’ha portat a terme el tradicional tast de vins i eltaller infantil de xocolata a càrrec de David Vilagran. Com a novetat, també hadestacat aquest any el Taller sensorial del suro a càrrec de RETECORK i l’InstitutCatalà del Suro.Als voltants de quarts de dotze hi hagut una passejada de gegants que han arribatdes de la plaça de la Coma fins a la zona firal al pavelló polivalent.
Al migdia, hi hagut el tradicional dinar de la fira on s’han servit més de 280 dinars(290) i s’ha pogut disfrutar d’un deliciós menú amb senglar autòcton de lesGavarres i uns Cupcakes gentilesa de la pastisseria Nèctar de postres. El dia hacontinuat amb els cants de taverna dels Panxuts i la demostració d’obediènciacanina a càrrec de l’equip de Treball de Campdurà.Al camp adjacent a la fira, s’han celebrat activitats durant tot el dia de tir al plat,circuit d’aventura, paintball amb làser, entre d’altres amb un nombrós èxit depúblic. El concert a càrrec de l’orquestra de cambra de l’Empordà (OCE) a les19 h a la Sala Galà, ha posat punt i final a la fira que ha estat un èxit rotund.
El diumenge 18 de gener serveix també de tret de sortida per les JornadesGastronòmiques de la Caça i la Pesca on els restaurants i pastisseries de Cassàde la Selva, elaboren suculents plats i productes relacionats amb el món de lacaça i la pesca. Les jornades s’allarguen fins al 15 d’abril.