Platja d'Aro. Dotze finalistes per a la gala final del 4t concurs d'habilitat artística 'Tu de què vas!' del Carnaval de Platja d'Aro el proper 7 de febrer

També destaquen el pregó dels Reis Carnestoltes i una arrossada popular per a 800 persones

Avui s’han fet públics els 12 seleccionats per a la gran gala final del 4t Concurs d’Habilitats Artístiques Tu de què vas! convocat en motiu del Carnaval de Platja d’Aro 2013 que se celebrarà el dijous 7 de febrer a les 22 h al Palau d’Esports i Congressos: Bellynoor (dansa), Tofu & Los Rumberos de Lepant (música), Pau Mercader Serra & Dorinilias (trapezi), Marianna Linares Bernardini (música), Ruth Garlet (música), José Animatrix (dansa), Gabriel Stefan Morosan (música), Aurelia Moreno (música), Glòria Roig Sitja (música), David Sánchez Agell (màgia), David López Alonso (música) i Javi Coll (música). Convocat per regidoria de turisme de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro els participants d’enguany, tots amateurs, poden aconseguir algun dels tres guardons en joc: 1.500 euros (primer premi), 900 euros (segon premi) i 600 euros (tercer premi).

En l’edició d’ara fa un any el mag Alberto Ruiz “Berko” va aconseguir el primer premi. La dansa de Salsa Dawcat, format per Cristopher Guzman i Eli Agustí, i l’actuació musical d’Anna Ferrer van ser reconegudes, respectivament, amb el 2n i 3r guardó del concurs. En edicions anteriors els primers guardons varen recaure en el grup de varietats de Gerard Rius i Xicu Moner (2a edició) i en el grup de percussió Xirois de Santa Eugènia (1a edició del concurs). L’actuació s’emmarca en la jornada de Dijous Gras un dels dies més destacats del Carnaval de Platja d’Aro. A les 13 h des del balcó de l’Ajuntament, el Rei ila Reina Carnestoltesd’enguany Ses Felines Majestats Carnestoltes de la colla Els IV Gats, faran el clàssic i tradicional pregó, en el que es solen combinar els elements festius amb la sàtira a la situació política del moment. Tot seguit, a partir de les 14 h, el Palau d’Esports i Congressos acollirà una arrossada popular per a 800 comensals.

El Carnaval d’enguany (del 2 al 13 de febrer) presenta un programa d’activitats que inclou una trentena de propostes, amb el carrer com a escenari principal (s’hi fan dues terceres parts del programa). Es manté l’aposta de la regidoria de turisme de l’Ajuntament i de la Federacióde Colles per Carnaval pel seu caire popular i familiar, i només hi ha quatre activitats de pagament. Les principals novetats d’enguany seran la cursa de disfresses Carnaval Epic Race (diumenge 3 de febrer · 11 h), la Rua Infantili Juvenil (diumenge 3 de febrer · 16 h) i el desdoblament de la Gran Ruade Carrosses i Comparses el dissabte 9 de febrer: a les 16 h desfilaran les 65 colles que opten a premi, i a les 11 h del matí una dotzena més de colles fora de concurs. El diumenge 10 de febrer serà un dia indicat per als infants amb Jugantots. Jocs gegants (11 - 14 h carrer Mossèn Cinto Verdaguer. Platja d’Aro), també hi haurà música al carrer amb actuació de Xaranga Damm-er (12 h i 17 h). El clàssic Enterrament de la Sardina, que clou els actes de Carnaval serà el dimecres 13 de febrer a la Plaçade l’Ajuntament amb la tradicional sardinada popular (20 h).