S’inicien les obres de millora al Call de Girona

• El  procés d’adequació dels espais s’ha iniciat aquest mes de juny i permetrà l’ampliació del Museu d’Història dels Jueus i suposarà una millor rendibilització del patrimoni jueu gironí

• En aquests nous espais s'ubicaran les noves sales temporals i d'exposicions que serviran alhora de sala polivalent

Fa uns mesos es varen descobrir unes estructures amb considerable valor arqueològic als baixos del Centre Bonastruc ça Porta, al carrer de la Força, número 8, un indret que constitueix el punt neuràlgic del call i que és conegut i reconegut arreu com a símbol de la Girona jueva. La recerca realitzada al seu entorn ha posat de manifest l’interès i la importància d’uns espais que tenen valor tant per la història jueva de la ciutat i de tot el país, com per la percepció,  el coneixement i la difusió actual del call gironí. Es tracta d’uns espais que fins ara han estat tancats al públic i allunyats de la investigació històrica.

L’Ajuntament i el Patronat Call de Girona han decidit emprendre unes obres (iniciades aquest mes de juny) de millora arquitectònica d’aquestes zones, amb l’objectiu de fer-les accessibles a la ciutadania i a les persones visitants. El  procés d’adequació dels espais, que en un futur seran integrats al recorregut museogràfic, permetrà l’ampliació del Museu d’Història dels Jueus i suposarà una millor rendibilització del patrimoni jueu gironí.

Les noves sales, que probablement ja estaran acabades a la tardor, acolliran les exposicions temporals i serviran puntualment com a espai polivalent per a conferències, presentacions i acollides de grups. D’aquesta manera les exposicions seran accessibles amb independència a la visita al Museu alhora que el recorregut i la difusió del patrimoni judaic adquirirà un major interès. Tot plegat suposarà un avenç en la dinàmica i en el funcionament del Museu d’Història dels Jueus i del Call en general i aportarà valor i visibilitat a aquest punt tan emblemàtic de la ciutat de Girona.

El call de Girona és un indret curull d’història i d’interès, que tot sovint ofereix interessants sorpreses. Això és així tant per les restes materials que encara s’amaguen al subsòl, i de les quals poc a poc se’n té cada dia més constància, com pels freqüents descobriments fruit de l’estudi continuat que realitzen persones i institucions (tant de la pròpia ciutat i país com de diversos indrets de fora de les nostres fronteres).