Cassà de la Selva. Nous contenidors de fracció orgànica per millorar la recollida selectiva

Mesures per millorar la recollida de residus orgànics

L'Ajuntament de Cassà ha adoptat aquesta mesura després de conèixer que s'ha passat d'una mitjana d'un 8 a un 15% de residus impropis entre la fracció orgànica.

Els nous contenidors eviten que els ciutadans que no volen col·laborar en la recollida selectiva hi aboquin qualsevol tipus de residu.

L'Ajuntament de Cassà de la Selva ha incorporat divuit nous contenidors de fracció orgànica al centre del poble per evitar que els ciutadans que no volen col·laborar en la recollida selectiva hi aboquin qualsevol tipus de residu. Aquesta mesura s'ha adoptat després de conèixer que el percentatge de residus impropis 'aquells que no haurien d'anar a la fracció orgànica' ha passat d'una mitjana d'un 8 a un 15%, cosa encareix el preu que el consistori paga pel tractament d'aquests residus.

Els nous contenidors compten amb una tapa per fer la recollida normal i una altra de superior més petita que està pensada perquè s'hi puguin posar les bosses amb restes de menjar de la cuina i altres restes vegetals. D'aquesta manera, s'evita que s'hi aboquin bosses més grans amb una major probabilitat de contenir elements que no han d'anar a la fracció orgànica.

En cas que aquesta mesura sigui efectiva, l'Ajuntament ampliarà el nombre de nous contenidors a altres punts del poble.

L'àrea de Medi Ambient del consistori cassanenc recorda als ciutadans que els elements que no s'han de tirar a aquests contenidors són pots o envasos plens de menjar o beure, cendra, bolquers, compreses, càpsules de cafè, excrements de gossos, medicaments o restes vegetals llenyoses. Aquests són els residus impropis més habituals trobats després de fer els estudis de caracterització a la planta de Solius i analitzar en detall els elements que no han d'anar als contenidors de fracció orgànica.

1455199203La tapa superior dels nous contenidors es mes petita.jpg
1455199203Un dels divuit nous contenidors instal·lats al centre del poble.jpg
1455199203L'estudi de residus que es va fer a la planta de Solius el mes de gener.jpg
Fitxer adjunt: 1455199203NDP Nous contenidors de fraccio organica per millorar la recollida selectiva.docx