Blanes. Les Comunitats Religioses i l’Ajuntament de Blanes sumaran esforços per combatre els efectes de la crisi

És una de les principals conclusions de la trobada organitzada per l’Ajuntament de Blanes amb representants de les 12 comunitats religioses que conviuen a Blanes

L’alcalde de Blanes, Josep Marigó, acompanyat de la regidora d’Acció Social i Cooperació i Solidaritat, Susana Ramajo, va presidir divendres passat, 11 de gener, la trobada que es va fer a la sala de plens de l’Ajuntament de Blanes amb representants de les comunitats religioses que conviuen al municipi.

Es tracta d’un acte de recepció que s’organitza amb caràcter anual per posar en comú diverses qüestions, així com per mantenir la comunicació amb els portaveus d’aquest àmbit. Aquesta vegada, el tema de fons que es va tractar monogràficament durant les prop de tres hores que va allargar-se la trobada va ser el treball que estan fent des de les respectives comunitats religioses per combatre els efectes de l’actual crisi econòmica.

En aquest sentit, una de les principals conclusions a què es va arribar al terme de la reunió va ser la voluntat expressada per tots els assistents de sumar esforços i treballar d’una manera més coordinada.

Al terme de la recepció, l’alcalde de Blanes, Josep Marigó, valorava molt positivament el resultat de la reunió de treball: “Totes les comunitats s’han mostrat favorables a seguir treballant solidàriament. D’aquí a 3 o 4 mesos ens tornarem a trobar per concretar mesures molt ben definides de participació, per no duplicar serveis i per atendre col·lectius als quals, en aquest moments, ens és molt difícil arribar-hi”.

Cadascun dels portaveus de les comunitats religioses del municipi també va coincidir en què, en un moment de crisi com l’actual, cal mantenir vius els missatges d’esperança. D’altra banda, també va sorgir la idea de constituir una Taula Interreligiosa per compartir i  millorar les inquietuds dels respectius col·lectius.

Donar continuïtat a un treball encetat el 2006 a Blanes

Fa uns anys, l’Ajuntament de Blanes va subscriure convenis de col·laboració amb UNESCOCAT-Centre UNESCO de Catalunya pel desenvolupament de diverses accions relacionades amb la gestió de la diversitat de creences. En aquest sentit, s’incidia en la prevenció i la mediació interreligiosa de conflictes directa o indirectament relacionats amb el fet religiós, així com en el foment de la participació de les diferents comunitats de creences i conviccions de Blanes en iniciatives a favor de la convivència i la cohesió social.

Entre aquestes accions s’hi trobava la coordinació del Grup de Diàleg de Creences i Conviccions, una activitat que es va iniciar l’any 2006 que tenia com a objectiu reunir els representants de les diferents comunitats religioses de Blanes per fomentar el diàleg entre els diferents membres, promoure el coneixement mutu, prevenir conflictes i explorar possibles vies de col·laboració.

L’any 2012 el personal del Departament d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes va assumir les accions previstes pel desenvolupament del conveni després que, per manca de finançament pressupostari, no es va poder assumir la seva renovació. Durant l’any passat, l’àrea de Cooperació i Solidaritat va realitzar diverses reunions amb els líders religiosos del municipi per detectar les necessitats i dificultats amb què es troben en l’actual context de crisi econòmica.

Arran d’aquestes reunions, es va decidir la importància d’enfocar l’acte de recepció que se celebra anualment per parlar d’un dels temes més importants que va sorgir en aquestes reunions: el paper que tenen les comunitats religioses en el context de l’actual situació econòmica.

Actualment a Blanes conviuen 12 comunitats religioses:

- Església Cristiana Catòlica, que compta amb tres principals centres de culte: les parròquies Santa Maria, de Santa Teresa i de la Sagrada Família.

- Església Cristiana Protestant i Evangèlica FEAM

- Església Cristiana Evangèlica de Tradició Baptista

- Centro Cristiano Evangélico Iglesia Assamblea de Dios

- Església Evangèlica de Filadelfia