Girona. Girona tanca amb èxit el programa Reinicia’t per a la inserció laboral de majors de 50 anys

·         S’ha portat a terme al Servei Municipal d’Ocupació de l’Ajuntament de Girona i durant dos anys (2011-2012) s’han atès un total de 282 persones

·         Un total de 58 persones (que representen un 20% sobre el total) han aconseguit durant aquest temps un contracte de treball

Aquest matí s’ha presentat el balanç final del programa Reinicia’t, a través del qual durant dos anys s’ha donat suport i acompanyament a un total de 282 persones majors de 50 anys en situació d’atur a Girona.  El projecte, que a la ciutat s’ha portat a terme al Servei Municipal d’Ocupació (SMO) de l’Ajuntament de Girona sota l’eslògan “Girona acumula talent”, ha estat finançat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu.

La regidora d’Ocupació i Empresa, Marta Madrenas, ha remarcat la importància del projecte i ha reiterat que “l’ocupació és la prioritat del govern de la ciutat”. També ha valorat les iniciatives sorgides del projecte i ha encoratjat a les persones que n’han estat usuàries a “seguir treballant amb esforç i ganes” per assolir els objectius que es plantegin.

L’objectiu principal del programa Reinicia’t ha estat el de generar un espai d’atenció personalitzada, per tal de treballar diferents estratègies d’inserció laboral a partir de l’itinerari ocupacional i integral de la persona aturada, sense obviar que el dinamisme del mercat de treball actual converteix el reciclatge i l’actualització professional en factors clau, independentment del perfil i el sector. Les actuacions dutes a terme al llarg dels dos anys de programa (2011 i 2012) es van definir en funció de les necessitats formatives detectades en les anàlisis i diagnòstics elaborats a partir dels perfils dels participants, fent una aposta decidida per treballar, juntament amb la formació, les aptituds i habilitats personals amb l’objectiu de millorar la seva ocupabilitat.

El perfil de les persones ateses en el programa s’ha caracteritzat per tenir, generalment, poca qualificació acadèmica i un baix nivell d’autoestima a causa del temps de permanència a l’atur, que en moltes ocasions supera els 12 mesos. Això no obstant, i per contra, es tracta de persones amb una elevada experiència professional, uns hàbits de treball molt consolidats i un alt nivell de motivació, responsabilitat i compromís vers la feina.

Del total de persones ateses, gairebé un 70% tenen edats compreses entre els 50 i els 55 anys. Si ens fixem en els sectors econòmics dels quals provenen, observem una elevada incidència d’aturats provinents del sector de la construcció: un 19% del total. Pel que fa a les insercions, 58 persones (que representen un 20% sobre el total) han aconseguit durant aquests dos anys un contracte de treball. Les insercions s’han produït principalment en ocupacions relacionades amb la neteja, les tasques administratives, el monitoratge a les escoles, el transport i l’hostaleria.

Es presenta la iniciativa d’un grup d’usuaris del programa Reinicia’t

Aprofitant la presentació del balanç del programa Reinicia’t, dues de les usuàries que n’han format part, Agnès Camacho i Carme Dalmau, han explicat la seva experiència en el projecte, des del moment que es van quedar a l’atur fins al suport i la formació que han rebut a l’SMO. Fruit d’aquest procés d’aprenentatge i de les complicitats generades durant el temps que han estat a l’SMO, han decidit engegar, amb un grup de persones aturades majors de 50 anys, un projecte per crear una empresa social per donar serveis diversos a les famílies sota el nom de TSFG – Tot Serveis Familiars Girona.

Balanç del programa Reinicia't

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409