Girona. L’Ajuntament presenta el projecte del nou Passeig Canalejas, que tindrà miradors cap a les façanes de l’Onyar

·         Aquest vespre a les 20 h l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i el regidor d’Urbanisme, Carles Ribas, el presentaran davant dels veïns del sector.

·         El projecte preveu anivellar el paviment del carrer, fer-lo més accessible i transitable, i construir-hi uns miradors al llarg del carrer.

El projecte d’urbanització del Passeig Canalejas, situat a la banda esquerra però a frec de riu, ben bé al davant de la Catedral i de Sant Feliu, permetrà que aquest nou carrer es configuri com un dels múltiples espais de transició, a través dels ponts, cap al nucli més preuat del casc antic de la ciutat. La remodelació del carrer es va aprovar inicialment el passat 4 de gener per Junta de Govern Local i aquest vespre, l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i el regidor d’Urbanisme, Carles Ribas, el presentaran davant els veïns del sector, en un acte que tindrà lloc a les 20 h al Saló de Descans del Teatre Municipal.

El pressupost previst d’inversió és 999.334,30 € i contempla, entre d’altres actuacions, la construcció de diversos miradors al llarg del passeig que permetran convertir aquest carrer en un lloc únic i privilegiat que permetrà contemplar, tot al llarg de la seva banda de riu, el nucli monumental de la ciutat. El Passeig Canalejas doncs, es convertirà en un lloc excepcional de pas i d’acollida pels turistes que visiten la ciutat abans de creuar el riu cap al casc antic.

Amb aquest projecte, que s’estima que tindrà uns sis mesos d’execució, s’adequarà la urbanització del carrer, ja que es tracta d’un carrer convencional, asimètric i amb voreres estretes, i es posarà en valor la seva excepcional situació a les portes del barri vell gironí.

Nota: Adjuntem imatges virtuals del projecte finalitzat.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409