Cassà de la Selva. Els Amics de la Sardana de Cassà celebren 40 anys revitalitzant la sardana al poble i a Catalunya

Amb una intensa activitat sardanista són reconeguts com a entitat d'interès cultural per la Generalitat de Catalunya

L'entitat compta amb 450 socis i és coneguda arreu de Catalunya per organitzar la popular 'Nit dels músics'.

El diumenge 29 de novembre organitzen la segona part de la Diada dels socis que servirà per commemorar el quarantè aniversari de l'entitat.

Quim Massa, President dels Amics de la Sardana: '40 anys intensos que han servit per revitalitzar la sardana a través de moltes activitats, especialment ensenyant-la als més menuts i fent-la visible al poble.'

Els Amics de la Sardana de Cassà de la Selva celebren el diumenge 29 de novembre una diada per commemorar els 40 anys de treball intens per revitalitzar la sardana al poble i arreu de Catalunya.

L'associació sardanista, reconeguda com a 'Entitat d'Interès Cultural' per la Generalitat de Catalunya, ha organitzat durant aquests 40 anys múltiples actes referents a nivell nacional per donar força a la sardana, un dels quals és la popular 'Nit dels Músics' que cada any compta amb una cobla d'una cinquantena de músics de la vila o estretament lligats amb Cassà i en edicions especials n'ha arribat a agrupar prop de 200, convertint-se en la cobla més gran de la història.

Els Amics de la Sardana de Cassà també han fet una important tasca pedagògica organitzant cursets de sardanes i editant materials divulgatius.

L'entitat es troba en un bon moment amb 450 socis, 6 colles sardanistes en competició i un esbart dansaire, fet que suposa comptar amb 87 balladors de forma fixa. A més, acumulen reconeixements diversos ja que per exemple la temporada passada la colla d'infantils i alevins van ser campiones absolutes de Catalunya.

Els 40 anys d'història han permès als Amics de la Sardana fer 872 ballades de sardana amb la interpretació de 6.360 peces.
Quim Massa, President dels Amics de la Sardana, assegura que han estat '40 anys intensos, amb molts actes socials, que han servit per revitalitzar la sardana, ensenyant-la als més menuts i fent promoció d'aquest ball al poble'. Massa reconeix que el principal repte se centra ara en 'trobar el relleu generacional per a l'entitat', tot i que aquesta ja compta amb desenes d'infants i joves que competeixen a les colles sardanistes.

1448528402Nit els Musics 2015.jpg
Fitxer adjunt: 1448528403Programa 29 NOVEMBRE 15 I (4).pdf
Fitxer adjunt: 1448528403NDP Els Amics de la Sardana de Cassa celebren 40 anys revitalitzant la sardana al poble i a Catalunya.docx