Sant Hilari Sacalm. El ple de l’Ajuntament de Sant Hilari aprova una moció en defensa de l’escola catalana

La moció acorda declarar persona non grata al ministre espanyol d’educació, cultura i esports José Ignacio Wert i demanar la seva dimissió immediata com a ministre espanyol d’educació, cultura i esports. Aquesta moció va ser aprovada per tots els grups que constitueixen el ple de l’Ajuntament

El ple de l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm va aprovar una moció en defensa de l’escola catalana atès que el govern de l’Estat espanyol està decidit a emprendre les mesures que siguin necessàries per desvirtuar el nostre model d’immersió lingüística. Aquesta moció va ser aprovada per tots els grups que constitueixen el ple de l’Ajuntament, el passat dilluns 17 de desembre.

L’alcalde de Sant Hilari, Robert Fauria, ha assenyalat que “la voluntat de l’Estat Espanyol és diluir el màxim possible el pes i la importància de la nostra llengua a les escoles s’han pres una sèrie d’acords entre els que destaca el que declara persona non grata al ministre espanyol d’educació, cultura i esports José Ignacio Wert i demana la seva dimissió immediata com a ministre espanyol d’educació, cultura i esports”. Així mateix, la moció manifesta un rebuig contundent i rotund a l’esborrany de llei que vol aprovar el Ministeri d’Educació representat per José Ignacio Wert i a totes les declaracions i amenaces que professa el govern espanyol envers la nostra llengua. En aquesta línia, la moció també assenyala que cal constatar i fer públic el compromís d’aquest consistori amb el model d’escola catalana en llengua i continguts, així com amb tota la comunitat educativa, per tal que continuïn aplicant-lo en el dia a dia tal i com fins ara s’ha fet.

L’alcalde de Sant Hilari ha explicat que la moció també preveu donar suport a la Generalitat de Catalunya i a la Conselleria d’Ensenyament en la seva defensa de les competències educatives i en la no aplicació d’una norma injusta, incoherent i conflictiva. Així mateix, Fauria ha assegurat que el consistori realitzarà les accions necessàries per vetllar pel ple ensenyament i desenvolupament de la llengua i cultura catalana a les aules de les escoles del nostre municipi.

L’acord de la moció també preveu instar al Govern a continuar aplicant la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), que està en plena consonància amb els principis educatius recollits a l’Estatut d’Autonomia de Catalunya i que és l’eina que garanteix que no se separen els infants per raó de llengua, assolint tots ells el perfecte coneixement del català i del castellà. Finalment, es traslladaran aquests acords al govern català, al govern espanyol i als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, el Congrés dels Diputats, el Senat i a les entitats municipalistes.

L’alcalde de Sant Hilari, Robert Fauria, ha assenyalat que des de l’equip de govern s’ha entrat aquesta moció després de la polèmica generada per l’esborrany de llei presentat pel Ministre José Ignacio Wert que pretén rebaixar el català a una matèria optativa situant-la en un rang d’importància inferior a llengües com l’anglesa o la francesa. A més a més, en aquesta nova situació els alumnes no tindrien perquè examinar-se de català i podrien acabar l’Ensenyança Superior Obligatòria (ESO) i el Batxillerat sense coneixements de català. En aquesta línia, ha continuat Fauria, no hi ha dubte que “el Ministeri d’Educació pretén crear un conflicte lingüístic a Catalunya”. Segons ha dit, aquesta imposició legislativa constitueix una falta de respecte a l’autonomia de la Generalitat de Catalunya i demostra clarament el compromís de l’Estat espanyol amb la recentralització de competències.   Atès que el model d’immersió lingüística ha contribuït de manera decisiva a millorar l’ús social de la llengua catalana i a pal·liar la situació de menys teniment de la nostra llengua després dels negres anys de la dictadura. Amb tot, ens cal continuar treballant per aconseguir la plena normalització de la nostra llengua i no fer passos enrere.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409