Girona. Girona acollirà la primera edició de la fira Girocàmping

La mostra tindrà lloc al Palau de Fires del 7 al 10 de març del 2013

La ciutat de Girona acollirà al mes de març del 2013 la primera edició de la fira Girocàmping, dedicada als càmpings i als parcs de vacances. La mostra, promoguda per l’Associació de Càmpings de Girona amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, tindrà lloc els dies 7, 8, 9 i 10 de març i es farà al Palau de Fires de Girona. Els dos primers dies de la mostra estaran dedicats als professionals del sector i s’organitzaran activitats paral·leles com la celebració del 38è Congrés de la Federación Española de Empresarios del Camping, el dia 8, o la presentació del primer estudi sobre l’impacte econòmic dels càmpings de Girona en l’economia local i nacional. El dies 9 i 10 estaran enfocats al gran públic i també s’organitzaran diferents accions, com la primera desfilada de mascotes de càmping o el sorteig de nits d’allotjament en bungalous.

La regidora de Turisme i Comerç de l’Ajuntament de Girona, Coralí Cunyat, ha destacat que la realització d’aquesta fira permet complir dos objectius a la ciutat: “Per una banda, potenciar uns equipaments, com són el Palau de Fires i el Palau de Congressos, com a pols d’atracció turística i de dinamització econòmica de la nostra ciutat; i, per l’altra banda, aquesta fira ens permet ser unpunt de trobada de professionals del sector del turisme, que s’afegeix als que s’han celebrat a la ciutat el 2012 i se celebraran el 2013”.

L’objectiu d’aquesta fira, que és única a tot l’Estat espanyol, és “donar a conèixer el món del càmping com a opció de vacances” i convertir-la “en un referent al sud d’Europa”, tal com ha assenyalat el president de l’Associació de Càmpings de Girona, Josep Maria Pla, que ha manifestat també la voluntat de celebrar la fira de manera anual. “Volem fer que el Palau de Fires s’assembli al màxim possible a un càmping, amb un miniclub, un espai infantil, un bar, i que s’hi mostrin els diferents tipus d’allotjament que es poden trobar en un càmping”, ha afegit.

Per la seva banda, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marian Muro, ha destacat que Girona “és un referent del món del càmping pel que fa a la qualitat dels equipaments i les mesures mediambientals que s’hi apliquen”. De fet, els socis de l’Associació de Càmpings de Girona és la més antiga d’Espanya i els seus socis representen el 25% de tots els càmpings associats a la Federación Española de Empresarios del Camping. A més, els càmpings de Girona en el seu conjunt són els que disposen de més segells de qualitat de tot Espanya i els que han rebut més guardons i  reconeixement en l’àmbit europeu.

Per últim, el diputat de la Diputació de Girona i vicepresident del Patronat de Turisme, Joan Giraut, ha remarcat que “a Girona, el sector del càmping gaudeix de prestigi” i que “la nostra demarcació és una potència en aquest sector”.

Girocàmping compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, l’Agència Catalana de Turisme, la Generalitat de Catalunya i el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona.