Platja d'Aro. Onzena edició del programa 'Voluntariat per la Llengua' a Castell-Platja d'Aro amb al participació de 17 aprenents i 16 voluntaris

Plegats constituiran durant 10 setmanes 15 parelles i 1 trio per practicar l’ús real del català.

El passat 3 de desembre es va presentar al Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d’Aro l’onzena edició al municipi del programa de les parelles lingüístiques Voluntariat per la Llengua organitzat pel Consorci per a la Normalització Lingüística amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro. S’han format 15 parelles i 1 trio lingüístic amb la participació de 17 aprenents i 16 voluntaris, que durant una hora setmanal i al llarg dels propers dos mesos i mig es trobaran per conversar i fer activitats amb la voluntat d’animar als aprenents a fer ús del català en contextos reals. Com a activitat per a dinamitzar aquesta edició s’ha programat pel proper 15 de desembre una visita a la col·lecció de diorames del monestir de Solius.

Voluntariat per la llenguaés un programa de foment de l'ús social amb l’objectiu de facilitar a les persones que tenen coneixements bàsics de català la pràctica d'aquesta llengua en contextos no simulats, per tal que es decideixin a parlar-la. També vol promoure entre el col·lectiu catalanoparlant la idea que no cal canviar de llengua per acollir millor les persones que arriben a casa nostra. Impulsat per la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i el Consorci per a la Normalització Lingüística té com a objectiu fonamental facilitar a les persones que tenen coneixements bàsics de català la pràctica d'aquesta llengua en contextos reals, per tal que es decideixin a parlar-la. També vol promoure entre el col·lectiu catalanoparlant la idea que no cal canviar de llengua per acollir millor les persones nouvingudes.

El programa s’adreça a majors d'edat que parlen mínimament en català, tot i que sigui amb dificultats, i que vulguin guanyar fluïdesa per poder usar aquesta llengua en les seves activitats quotidianes, laborals o de relació social. En relació als voluntaris, es necessita ser major d'edat, parlar català habitualment i poder comprometre's a dedicar 10 hores, una hora per setmana, a conversar en català amb la persona assignada. El programa Voluntariat per la llengua es desenvolupa al municipi des de l’any 2008 a través del Consell Comarcal del Baix Empordà, arribant a la seva onzena edició. Paral·lelament es continuen impartint els cursos de català per a adults organitzats pel Consorci per a la Normalització Lingüística (www.cpnl.cat . Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . T 972 642 310) al Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d’Aro.