Publicat el Dimecres, 05 Desembre 2012 11:53 Escrit per Ajuntament de Banyoles
Un any més al començament del desembre l’Ajuntament de Banyoles encén els llums de Nadal que guarniran els carrers i places de la capital del Pla de l’Estany durant aquestes dates nadalenques. En aquesta edició l’encesa dels llums de Nadal tindrà lloc aquest dimecres dia 5 de desembre a les 7 de la tarda a la plaça Major.
Després del parlament i l’encesa de llums per part de l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, s’ha programat l’habitual xocolatada popular i una cantada de nadales a càrrec de la coral Veus de l’Estany. A la xocolatada hi col·laboren l’Associació del Casal de la Gent Gran de Banyoles, el Casal Sant Miquel, l’Escola de la Vila, Xocolata Torras, Consum Cooperativa i Làctics Tramuntana. Enguany durant l’acte hi haurà una sorpresa per la mainada.
Un any més l’Ajuntament de Banyoles es farà càrrec de la instal·lació dels llums de Nadal. Aquest any el consistori en renovarà i repararà una part ja que l’ús i el desgast els han anat deteriorant, i mantindrà el nombre de places i carrers il•luminats de la ciutat. Per aquest motiu, tot i la difícil situació econòmica actual, l’Ajuntament farà l’esforç econòmic que suposa reparar els llums, i fins i tot substituir i renovar alguns dels que estan en males condicions.
Com els últims anys l’Ajuntament de Banyoles ha guarnit diferents espais del centre de la ciutat com ara la plaça Major, la plaça de les Rodes o la plaça de la Font. Tanmateix, es continua decorant zones més allunyades del centre de la ciutat com ara la plaça Catalunya a la Vila Olímpica, la plaça Sant Pere al barri de Sant Pere, la plaça Vilarrubias a la Farga, la plaça Canigó al barri de Mas Palau i la plaça Pere Plantés i Badosa al barri de Can Puig. Sempre seguint el criteri de l’estalvi energètic, utilitzant únicament llums LED en tots els llums de Nadal de l’Ajuntament de Banyoles.
El muntatge, la renovació i reparació dels llums de Nadal de Banyoles suposarà un cost d’inversió d’uns 26.000 euros per l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Banyoles. D’aquest total uns 21.000 euros corresponen al muntatges i desmuntatge, i uns 5.000 a la renovació de l’enllumenat.
Els horaris d’encesa i apagada de llums de Nadal d’enguany seran el 5 desembre de les 7 a les 11 de la nit, des del dia 6 de desembre fins el dia 23 de desembre de 2/4 de 6 de la tarda i a les 11 de la nit. Per altra banda, des del dia 24 de desembre fins el 6 de gener del 2013 l’obertura serà a 2/4 de 6 i el tancament a les 2 de la matinada.