Banyoles. L'Ajuntament de Banyoles potencia la V Fira de Nadal i Mostra d’oficis artesans de Banyoles

L’esperit nadalenc en aquestes dates es present arreu i per aquest motiu l’Ajuntament de Banyoles torna a organitzar la Fira de Nadal. Així doncs, els dies 8 i 9 de desembre, a la plaça Major, s’ha programat la V Fira de Nadal i Mostra d’oficis artesans de Banyoles organitzat per l’Ajuntament de Banyoles, amb el suport de la Diputació de Girona, la Unió de comerciants del Barri Vell, l’Escola de Natura de Banyoles, la Generalitat de Catalunya, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, Alma Cubrae i el Grup Gastronòmic del Pla de l’Estany.

Tothom qui vulgui s’hi podrà acostar el dissabte dia 8 i diumenge dia 9, de 10 del matí a 8 del vespre. Per tant, s’amplia la Fira en mig dia i passarà a ser de 2 dies. Aquest dimarts al matí han presentat la Fira la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica, Joana Vilà, i un dels directors de la companyia d’espectacles Alma Cubrae, Àngel Rodríguez.

S’hi podran trobar 15 demostracions d’oficis tradicionals com ara un marroquiner, un sabater, un forjador, un teixidor, una tenyidora de teixits, un cisteller o un terrissaire, entre d’altres. Enguany, i com a novetat, s’hi podrà veure un matalasser. Les diferents demostracions d'oficis estaran situades al centre de la plaça Major i envoltades de les diferents parades d'artesania, alimentació i objectes de decoració nadalenca. La Fira de Nadal comptarà amb unes 40 parades.

Les ambientacions aniran a càrrec d’Alma Cubrae. Una dotzena de membres d’Alma Cubrae faran espectacles ambientats en l’època del Barroc i fabricaran una escultura de fang amb la participació de la gent. Com els altres anys, el Grup Gastronòmic oferirà el seu deliciós brou de Nadal a la plaça. Es podrà gaudir del brou de Nadal dissabte al matí, a partir de les 11, i dissabte a la tarda, a partir de les 6. També com a novetat hi haurà la incorporació d’un taller de ceràmica per a infants i la presència d’un corral de Nadal, amb xais i pollastres, a càrrec de la Fundació Autisme Mas Casadevall.

Es tracta d’una Fira que combina cultura, tradició popular amb els tallers d’oficis artesans i entreteniment amb animacions i ambientacions d’Alma Cubrae. Es tracta d’una Fira per a tots els públics i és una Fira jove però amb la voluntat per part del consistori banyolí de consolidar-la.

Programació Fira de Nadal