Cassà de la Selva. Una Fira de Santa Tecla amb el tap de suro i el vi com a fil conductor

La Fira de Santa Tecla de Cassà serà del divendres 18 fins el diumenge 20 de setembre

Els actes programats mostren la importància del tap de suro fet a Cassà, un dels pobles on es produeixen i s'exporten més taps de suro a tot el món.

La Fira de Santa Tecla de Cassà es diferencia d'altres fires per la implicació de les entitats i els comerços del poble.

Més de cinquanta paradistes inscrits a la Fira, el doble que l'any passat.

Martí Vallès, Alcalde de Cassà: 'La Fira de Santa Tecla pren un nou aire. Hem barrejat tradició i modernitat per aconseguir una fira atractiva per als cassanencs i per a gent de fora del poble.'

Cassà de la Selva, dijous 17 de setembre de 2015 ' Cassà de la Selva celebra aquest cap de setmana la Fira de Santa Tecla, una festa que tindrà com a fil conductor el matrimoni entre el tap de suro i el vi.

El poble de Cassà és un dels nuclis on es produeixen més taps de suro del món, juntament amb Palafrugell. La Fira de Santa Tecla de Cassà, que data del segle XV, s'ha reinventat aquest any per a convertir-se en la Fira de referència del poble a través de potenciar trets distintius com el tap de suro fet per empresaris locals que l'exporten a tot el món.

Al llarg del cap de setmana tindran lloc les jornades gastronòmiques del raïm, tallers sensorials de suro i vi de la DO Empordà, mostra de cellers de la DO Empordà, la presentació del programa de ràdio 'Cap de suro' o tallers infantils de sabó de vi de la DO Empordà, entre molts altres actes.

Tot i el nou impuls, la Fira de Santa Tecla manté l'essència que l'ha fet viure durant tants anys: la implicació de les entitats i els comerços del poble. Durant el cap de setmana tindrà lloc la popular botiga al carrer, el petit botiguer o la fira d'entitats cassanenques.

La Fira també tindrà un toc solidari ja que el dissabte hi haurà tot el dia Xaropclown, els pallassos de l'hospital de Girona.

Les xifres

Enguany hi ha un centenar de nens i nenes de Cassà i pobles veïns apuntats per participar al Petit Botiguer de diumenge al matí que tindrà lloc al barri vell del poble. La Fira comptarà també amb més de cinquanta paradistes, el doble que l'any passat.
L'Alcalde de Cassà, Martí Vallès, remarca que 'la Fira de Santa Tecla pren un nou aire.' La filosofia d'aquest canvi es resumeix, segons Vallès, en 'barrejar tradició i modernitat per aconseguir una fira atractiva per als cassanencs i per a gent de fora del poble'.

1442480403Cartell_Santa_Tecla.jpg
Fitxer adjunt: 1442480403NDP Una Fira de Santa Tecla amb el tap de suro i el vi com a fil conductor.docx
Fitxer adjunt: 14424804032015_9 programasantatecla.pdf