Cassà de la Selva. L’Ajuntament de Cassà pagarà els impostos a l’Agència Catalana Tributària

La moció es preveu que s'aprovi al ple municipal del divendres 25 de setembre

Martí Vallès, Alcalde de Cassà de la Selva: 'Si volem construir un nou Estat, cal fer-ho també des dels Ajuntaments'.

L'Ajuntament de Cassà ingressarà a partir del mes d'octubre les liquidacions trimestrals i/o mensuals de l'IVA i l'IPRF a l'Agència Catalana Tributària. D'aquesta manera es deixarà de fer el pagament a l'Agència Estatal d'Administració Tributària. Amb aquesta decisió el consistori ingressarà al voltant de 380.000 euros a l'Hisenda Catalana, organisme que posteriorment liquidarà aquests impostos a l'Agència Tributària Espanyola.

La decisió es formalitzarà en el Ple Municipal que se celebrarà el proper divendres 25 de setembre, en el qual es preveu que s'aprovi una moció referent a aquesta qüestió.

Amb aquesta mesura el consistori es posiciona en contra de la sentència del Tribunal Constitucional que ahir va suspendre cautelarment un article clau de la llei que ha de permetre el desenvolupament de la Hisenda Catalana. L'Ajuntament de Cassà també respon així a la crida feta per l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) i l'Associació Catalana de Municipis (ACM), els quals van presentar aquest estiu la campanya 'Construïm Estat, Paguem a Catalunya'. Actualment ja hi ha una setantena de municipis catalans que ingressen les liquidacions de l'IVA i l'IRPF a la Hisenda Catalana.

L'Alcalde de Cassà de la Selva, Martí Vallès, es mostra convençut que 'si volem construir un nou Estat, cal fer-ho també des dels Ajuntaments'. Segons Vallès, aquesta és una 'mesura coherent amb el nostre projecte polític i el procés engegat des de la societat catalana'. L'Alcalde de Cassà anima a la resta d'Ajuntaments i entitats de Catalunya a adherir-se a aquesta iniciativa.

Fitxer adjunt: 1442311204NDPL'Ajuntament de Cassa pagara els impostos a l'Agencia Catalana Tributaria.docx

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409