Palafrugell. El Museu del Suro ofereix un ampli programa d’activitats familiars per a les festes nadalenques

De l’1 de desembre de 2012 al 6 de gener de 2013, el Museu del Suro de Palafrugell organitza el programa d’activitats familiars “Per Nadal, al Museu!”  Aquesta aposta és possible gràcies als recursos que ofereix el nou edifici, amb més espais i més amplis per a realitzar múltiples activitats. Es tracta d’integrar la proposta educativa i de lleure del nou museu dins l’oferta que ja existeix a la vila de Palafrugell en època nadalenca.

Les activitats tenen com a principal objectiu oferir entreteniment sobre el món del suro com a element definitori d’aquest territori i de la seva gent; així la proposta està pensada perquè tothom hi tingui cabuda.

Cal destacar, en primer lloc, el nou taller d’Scrapbook on els talleristes d’Imagina’t Scrap mostraran les possibilitats decoratives del suro, a partir de la creació d’un minialbum, i també el taller Tips de taps amb la realització d’escenes de pessebre. Destinat al públic infantil es podrà gaudir d’una jornada amb jocs de psicomotricitat amb la nova joguina de suro Joystool, dissenyat per l’empresa IN-TENTA. Paral·lelament podran participar a l’activitat Surets a pintar on amb la història dels “Esquilets”, aprendran com es fan els taps de suro.

Enguany, es comptarà amb la oportunitat de conèixer, de la mà de Benet Garcia, el procés artesanal de creació d’unes originals figures de suro a partir de taps reciclats. I, d’altra banda, també s’ha programat la visita guiada Més de dos segles fent taps per descobrir l’esplendorós passat històric del suro a Catalunya en que destaca la fàbrica de Manufacturas de Corcho, líder en exportació de suro a l’Espanya a la dècada de 1920. Tots aquells que participin a les activitats de Nadal rebran una entrada 2x1 per la pista de gel de Palafrugell.

Un dels usos més tradicionals del suro és la construcció de muntanyes en els pessebres populars. Per això, comptant amb la col·laboració dels Amics del Pessebre del Baix Empordà i de la Federació de Pessebristes de Catalunya, es confeccionarà un a l’entrada del museu els dies 13 i 14 de desembre a la tarda i que es podrà visitar fins el dia de la Candelera, el 2 de febrer.

Paral·lelament, aquells que vulguin podran aprofitar per visitar el Centre d’Interpretació del Dipòsit Modernista de Can Mario del 14 de desembre al 6 de gener i gaudir de les millors vistes de Palafrugell i l’Empordanet.

Més informació: www.museudelsuro.cat

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409