Llagostera. Comença la fase de participació ciutadana del Pla Estratègic de Desenvolupament Local de Llagostera

Es preveuen diverses sessions de treball amb els agents econòmics, comercials, turístics, socials i representants d’altres administracions

La Regidoria d’Economia i Participació de l’Ajuntament de Llagostera està treballant des del passat més de maig en l’elaboració d’un Pla Estratègic de Desenvolupament Local del municipi (PDL).

El PDL té per objectiu potenciar els avantatges competitius del municipi per tal de fomentar l’ocupació i la riquesa local. També es pretén afavorir un procés reactivador de l’economia i la societat local aprofitant els recursos endògens i promovent la cooperació público-privada per fomentar el creixement, l’ocupació i la millora de la qualitat de vida de la població.

El PDL s’ha iniciat a través d’una primera fase de diagnòstic dels aspectes socioeconòmics, sociodemogràfics i de recursos i equipaments que ha durat 6 mesos.

Aquest divendres al vespre, 16 de novembre, s’ha donat a conèixer i s’ha debatut aquesta diagnosi amb la Comissió Política Tècnica formada per representants de l’equip de govern, oposició, tècnics municipals, així com representants de totes les seccions locals dels partits polítics amb o sense representació al consistori.

Tots aquests documents es poden consultar des del web http://plaestrategic.llagostera.cat que avui s’ha obert al públic.

El procés d’elaboració del PLD s’ha encarregat al consultora catalana Neòpolis i rep el suport de la Generalitat de Catalunya, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i de la Diputació de Girona.

El regidor de Promoció Econòmica i participació de l’Ajuntament de Llagostera, Ramon Soler, ha explicat que “amb la redacció del PLD es pretén potenciar els avantatges competitius del municipi i establir estratègies compartides que permetin adaptar-se i donar resposta als reptes que dibuixa el context socioeconòmic actual”.

La diagnosi quantitativa es complementa a través de la dinamització de diferents espais de treball participatius, que serviran per recollir valoracions i opinions de diferents perfils d’agents vinculats amb el territori. Les propers sessions de debat són les següents:

30 de novembre: Sessió de treball qualitatiu / participatiu amb agents econòmics, comercials, turístics i representants d’altres.

18 de desembre: Sessió de treball qualitatiu / participatiu amb agents socials estratègics i ciutadania.

De cares al primer trimestre del 2013 hi ha previstes noves sessions de debat i de recollida de propostes. Oportunament t’informarà de les dates concretes.