Olot. Les xifres de la fira Orígens

Orígens, la fira agroalimentària d’Olot sobre productes de qualitat, va tancar les seves portes diumenge passat amb més de 26.000 tiquets de tast venuts i 6.787 visitants. Entre aquests, mig miler de nens i nenes, que durant els dos dies van participar en diferents tallers adreçats als més menuts. Dels dos dies, el diumenge va ser el de major afluència de públic, amb 15.011 tiquets venuts pels 11.200 del dissabte.

Les tres aules d’activitats paral•leles (cuina, tast, nens) van tenir una ocupació quasi sempre del 100% de places dispo-nibles, i unes 1.400 persones van aprofitar el servei de trasllat del centre al recinte Firal amb trenet.
A més, el Bus Alícia, de la Fundació Catalunya Caixa, va batre rècords d’assistència a l’equipament didàctic mòbil sobre alimentació, amb més de 1.500 visites només el dissabte.
Pel que fa al perfil dels visitants, el 46% de les persones que van entrar al recinte eren de fora de la comarca (un 70% del Barcelonès i d’Osona). Majoritàriament (un 63%) tenia entre 36 i 65 anys, i assistí a la fira acompanyat de la parella (41,58%) o amb la família (35,64%).
El 87% dels visitants forans declararen haver vingut expressament per veure Orígens, principalment per «conèixer productes» (44,09%), i degustar-los/comprar-los (19,69%), a més de recórrer-la com una opció de lleure (27,56%).
La despesa mitjana en degustació i/o compra (sense comptar l’entrada) va ser de 12 €, i el 97% afirmà estar interessat en tornar en una nova edició.
Pel que fa als expositors, un 90,32% va respondre haver aconseguit els seus objectius, amb una satisfacció del públic assistent del 70% (xifra molt positiva atès que un 93,5% dels expositors assisteixen a altres fires).
Un 97% estaria disposat a repetir, i puntuà amb 4 sobre 4 el certamen. També positives van ser les xifres d’ocupació hotelera a la ciutat, amb més d’un 70% de les places disponibles.
A l’Oficina de Turisme es van atendre un 5% més de visitants respecte l’any anterior, i pel que fa a la restauració l’afluència de visitants es va notar especialment en l’àpat del dinar, tant de dissabte com de diumenge.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409