Olot. Nou servei de recollida de deixalles d’envasos lleugers en vorera

A inicis del 2012 va entrar en funcionament un nou servei de recollida de deixalles i neteja viària a la ciutat d’Olot, adjudicat a l’empresa UTE IGFA-URBASER, que comportava millores en aquests serveis.

El servei de neteja viària es va presentar i iniciar el passat 16 d’abril.
En el cas de la recollida de deixalles domèstiques, amb la voluntat de millorar la recollida selectiva de residus i d’acord amb el Programa de gestió de residus municipals de la Garrotxa, a partir del 12 de novembre s’implanta a la ciutat l’anomenada recollida selectiva d’envasos en vorera.
Aquest nou model de recollida permet l’acostament dels contenidors destinats a la recollida selectiva d’envasos lleugers als ciutadans, situant un nou contenidor amb la tapa groga en tots els punts de recollida de la fracció resta i la matèria orgànica.
La fracció d’envasos lleugers (brics, ampolles de plàstic, llaunes, etc.) és la que actualment es recicla en menys proporció i, per tant, la seva recollida selectiva necessita un impuls. Els residus d’envasos són de generació diària i de gran volum, i exigeixen una gestió més propera al ciutadà, igual que la matèria orgànica.
Amb aquest nou model de gestió de les deixalles es recolliran diàriament dues fraccions, un dia la matèria orgànica i els envasos lleugers i l’endemà la matèria orgànica i la fracció resta. En la major part de la ciutat la recollida es farà amb camions bicompartimentats que recullen dues tipo-logies de residus alhora sense barrejar.

L'adaptació de les àrees de proximitat
L’inici d’aquesta recollida ha fet necessari ubicar nous contenidors d’envasos lleugers al carrer. Per això ha calgut un període d’adaptació, en què s’han hagut de fer algunes modificacions del que s’anomenen les àrees de proximitat de contenidors, els punts on actualment hi ha contenidors de matèria orgànica i de la fracció resta, per tal que hi càpiguen els contenidors d’envasos lleugers.
El desplegament d’aquest nou servei és paral•lel a una campanya de comunicació que constarà d’anuncis de premsa, falques de ràdio i un espot de televisió als mitjans de comunicació local. D’altra banda, es reforçarà la campanya amb un porta a porta informatiu. Un grup d’educadors anirà a les llars per tal d’informar als ciutadans sobre el funcionament del nou servei, la selecció dels envasos, resoldrà dubtes sobre els reciclatge de les altres fraccions i donaran a les llars que els hagin rebut un obsequi que ajudarà als ciutadans a fer la selecció de les deixalles a casa. A més portaran una carta signada per la regidora de Medi Ambient per tal que els ciutadans sàpiguen que es tracta d’una campanya fomentada per l’Ajuntament.
En total hi ha 10 informadors, dels quals 7 s’han seleccionat a través del SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya), i d’aquesta manera s’ha aprofitat per donar feina a gent de la comarca.
Per aquelles persones que per alguna raó no hagin pogut rebre la informació i l’obsequi podran dirigir-se al punt informatiu que hi haurà instal•lat a la plaça del rector Ferrer (davant l’església de Sant Esteve), els dies 3 i 10 de desembre (de les 9 a les 13 hores) i els dies 7, 8 i 9 de desembre (de les 10 a les 14 hores i de les 16 a les 20 hores).