Girona. L’Ajuntament de Girona dóna el tret de sortida a la cinquena edició del projecte Rossinyol

·         L’acte de benvinguda serà aquesta tarda (18 h) al Centre Cultural La Mercè

·         Es tracta d’un projecte de mentoria per afavorir la inclusió i la integració social de l’alumnat nouvingut

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, donarà el tret de sortida a la cinquena edició del projecte Rossinyol a la ciutat de Girona, avui a les 18 h al Centre Cultural La Mercè. El projecte Rossinyol és un projecte de mentoria que té com a finalitat afavorir la inclusió i la integració social de l’alumnat nouvingut mitjançant l'ús de la llengua i del coneixement de la ciutat. Es basa en el treball voluntari de l’alumnat universitari que fa de mentor o mentora i acompanya al llarg del curs un alumne d’un institut o d’una escola de Girona.

Aquest projecte es desplega gràcies als compromisos i a les responsabilitats compartits entre la Universitat de Girona (UdG), l’Ajuntament de Girona i els enllaços territorials (LIC, tècnics d’immigració, treballadors socials, tècnics d’educació i/o responsables de centre educatiu –tutor, tutor de l’aula d’acollida, mestre,etc.).

Enguany, el projecte amplia el seu radi d’acció i es desenvoluparà a quatre barris de la ciutat: al barri de Pont Major (Escola Carme Auguet), al barri de Sant Narcís i Santa Eugènia (Escola Dalmau Carles, Escola Santa Eugènia i Escola Bell-lloc), al barri Vell (Institut Jaume Vicens Vives) i al barri de Palau (Institut Montilivi). Hi participaran un total de 20 alumnes: 10 estudiants de la UdG i 10 estudiants d’educació primària i secundària. El projecte s’emmarca en el Pla educació i convivència i en el Pla comunitari del Pont Major.