Santa Coloma de Farners. L’Ajuntament de Santa Coloma de Farners demana al Govern de l’Estat que no redueixi les partides destinades a polítiques actives d’ocupació

El Govern de l’Estat preveu reduir d’un 34% els programes de polítiques actives per l’Ocupació en els pressupostos generals de l’Estat 2013. A Santa Coloma de Farners, la situació d’atur afecta unes 950 persones. La moció aprovada per l’Ajuntament reclama que s’impulsin les polítiques actives d’ocupació pels beneficis que comporten entre el col·lectiu de persones a l’atur.

La proposta estableix que “les persones més afectades per la crisi econòmica continuada i per una recaiguda de l’economia poden ser les persones majors de 45 anys, les persones discapacitades i els joves, essent aquests els beneficiaris dels diferents programes de foment de l’ocupació que s’estan executant a Santa Coloma”. A les polítiques públiques d’ocupació s’ha respectat sempre el principi de garantia per a tothom a la digna supervivència de qui ha perdut una feina i es troba en una etapa de recerca activa d’una nova ocupació, tot donant uns serveis que l’ajudin en aquest procés.

El Govern de la Generalitat, dins dels Plans d’Ocupació 2011, va aportar gairebé el 70% dels recursos invertits per l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners en el Projecte Ocupació 2011. La proposta de Pressupostos Generals de l’Estat 2013 s’afegeix a l’executada en els Pressupostos Generals de l’Estat del 2012, de més del 54,7% de les transferències de l’Estat a la Generalitat en concepte de polítiques per l’ocupació, reduint així a nivells insignificants la capacitat de maniobra del Govern de Catalunya per a les polítiques d’ocupació i posant en perill les futures convocatòries de la Generalitat de la que se’n podrien beneficiar les persones en situació d’atur de Santa Coloma de Farners.

L’Ajuntament de Santa Coloma entén que la proposta de PGE 2013 posa en seriós risc el conjunt dels serveis per l’ocupació endegades per la Generalitat i les diferents mesures que l’Ajuntament de Santa Coloma està desenvolupant i pot desenvolupar en favor de l’ocupació a la ciutat i, per tant, la situació de les persones a l’atur es podria agreujar, sobretot aquelles persones que ja no cobren cap prestació ni subsidi.

Gabinet de Premsa

Regidoria de Comunicació