Canal Ajuntament

Santa Coloma de Farners. Santa Coloma de Farners tanca una excel·lent Festa Concurs de la Ratafia

Un any més, la capital de la Selva ha constatat la gran popularitat d’aquest festa. Durant el cap de setmana, 20.000 persones han participat en aquesta 31a edició

 

La Ruta de la Ratafia va obrir dijous passat la Festa. Des d’aleshores i fins aquest diumenge han estat moltes les activitats que s’hi han organitzat i que han omplert de gom a gom els carrers del centre històric de la capital de la Selva. El sopar de la ratafia (amb 400 comensals), la trobada de puntaires amb 550 participants, els concerts, els expositors de la vela de la ratafia, teatre, activitats infantils, culturals, ratafiaires, la primera cursa de muntanya de la ratafia, la fira de productes artesanals, xerrades, una nit del comerç, un concurs d’aparadors o activitats tradicionals del país han estat protagonistes d’aquesta 31a edició. La cultura convidada ha estat l’Occitània que durant aquest dies ha mostrat la seva tradició, costums i història. 

El 31è Concurs de la Ratafia ha batut rècord de participació amb 177 ratafies casolanes presentades. El primer premi ha estat per Damià de Aguirre de Sarrià de Dalt, els segon premi per David Ruiz de Sant Hilari Sacalm i el tercer premi per Imma Calderón de Santa Coloma de Farners. El lliurament de premis ees va fer el passat diumenge a l’espai Ratafiàrium. 

Els escenaris de la Festa han ocupat diversos espais: la plaça Farners, la plaça del Firal, tots els carrers a l’entorn de l’església parroquial, la biblioteca Joan Vinyoli, l’Auditori Municipal, el pavelló poliesportiu o el parc de Sant Salvador ens són alguns.

Aquesta festa representa una recurs turístic molt atractiu per a la ciutat, però, a més, s’ha convertit en un element dinamitzador social i econòmic que singularitza Santa Coloma de Farners i la uneix amb la resta de pobles catalans i del món. Per altre part, la Festa-Concurs de la Ratafia és un element identitari dels colomencs com a terra de ratafia. 

La Festa-Concurs de la Ratafia està organitzada per l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners i la Confraria de la Ratafia. 

 

 

Gabinet de Premsa

Regidoria de Comunicació

Ajuntament de Santa Coloma de Farners

www.scf.cat

La Selva Comunica

www.laselvacomunica.cat 

 
 
 
Fotografies: La Selva Comunica
 

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409

Top Desktop version