Blanes. La I Fira de les Bruixes aterra a Blanes

Aquesta tarda s’ha posat en marxa a la plaça dels Dies Feiners la primera edició de la Fira de les Bruixes, el principal atractiu de l’acció promocional que ha organitzat l’Ajuntament de Blanes per dinamitzar el comerç de la vila. La I Fira de les Bruixes vol ser un espai misteriós i màgic que, lligant amb la temàtica de la tradició de Tots Sants, ofereix la possibilitat de gaudir del món de les fades i les bruixes en un entorn ple de personatges fantàstics. En aquest sentit, hi ha una trentena de parades on s’hi pot trobar des d’espelmes, bruixotes de la sort i talismans fins a productes d’artesania, roba i alimentació.

També hi ha endevinadores realitzant diverses màncies (lectura de mans, tarot i altres arts endevinadores), un taller de maquillatge, activitats infantils i actuacions programades d’un personatge que interactua amb el públic en clau d’humor de manera itinerant. La I Fira de les Bruixes està realitzada per l’empresa Pegasus Mercats Temàtics, especialitzada en aquest tipus d’esdeveniments.

Com en d’altres poblacions, la vila de Blanes compta amb nombroses històries sobre creences, fets més o menys verídics, supersticions i vivències lligades al món esotèric, al món del misteri. Coincidint amb l’organització de la I Fira de les Bruixes, l’Arxiu Municipal ha buscat aquesta informació i l’ha recollit a través de diversos plafons explicatius que formaran part del recinte de la fira perquè, tant blanencs com visitants, tinguin més informació sobre les creences, supersticions i bruixes a Blanes (adjuntem aquesta informació amb la NP).

Lligada a aquesta activitat a l’entorn de Tots Sants i la nit dels difunts, el balcó de la façana principal de l’Ajuntament de Blanes així com els aparadors dels comerços i establiments del centre de la vila estan decorats amb elements típics d’aquesta tradició.

L’acció promocional culminarà dissabte, quan els comerços tancaran les seves portes més tard del que és habitual. L’Ajuntament de Blanes ha tramitat amb la Generalitat de Catalunya una Shopping Night que es farà el dissabte 3 de novembre però, donat que l’època de l’any en què ens trobem no propicia obrir fins a les 12 de la nit, els comerços allargaran l’horari d’obertura només fins a les 10 de la nit.

Un altre al·licient afegit que hi haurà dissabte és que a partir d’aquest dia es posarà en marxa la prova pilot del tancament del trànsit rodat al carrer Ample. A partir de les 4 de la tarda i fins les 9 de la nit, la circulació quedarà restringida al transport públic urbà, serveis d’emergència i vehicles de veïns que tinguin un garatge d’aparcament a la zona afectada. Aquests veïns hauran de dur un distintiu al seu vehicle perquè se’ls autoritzi el pas.

En motiu de l’acció de dinamització comercial, el 3 de novembre el tall del carrer Ample s’allargarà excepcionalment fins a les 10 de la nit, però habitualment l’horari que es farà cada dissabte serà des de les 4 de la tarda fins les 9 de la nit. La Policia Local de Blanes s’encarregarà de regular l’accés al carrer Ample situant un agent a la cruïlla amb el passeig de Mar per donar pas als vehicles autoritzats, així com per resoldre qualsevol contingència que pugui haver.

Pel que fa als horaris i ingredients amb què compta la Fira de les Bruixes, allotjada a la plaça dels Dies Feiners, són els següents :

Fira de les Bruixes

- 31 octubre: de 17 a 21 h

- 1 i 2 de novembre: de 10 a 21 h

- 3 de novembre: de 10 a 22 h

Taller de Maquillatge

- 31 octubre: de 18 a 20 h

- 1, 2 i 3 novembre: de 11 a 13 h i de 18 a 20 h

Bruixes practicant Màncies

- Tots els dies: de 19 a 21 h

Taller d’Activitats Infantils

- 1, 2 i 3 novembre: de 11 a 13 h i de 17.30 a 20.30 h