Consell Comarcal de la Selva. L'Oficina Jove de la Selva organitza cursos formatius

L’Oficina Jove de la Selva ha organitzat dues formacions per a les entitats de la comarca per aquests darrers dos mesos de l’any. En concret les formacions se centraran en un curs sobre xarxes socials i eines 2.0 , que es farà durant el mes de novembre, i en un d’eines i recursos per a la captació de fons, que es farà al mes de desembre.

El conseller de Joventut del Consell Comarcal de la Selva, Emili Oller, ha explicat que aquestes dues formacions que es duran a terme són fruit del resultat de les inquietuds de les entitats de la comarca de la Selva. I és que, tal com ha explicat Oller, després de posar-se en contacte amb les entitats de la comarca i consultar-los, a través d’un formulari amb diferents propostes, quines formacions estarien interessats a rebre com a entitat, els cursos que van tenir més vots van ser el de vies de finançament i el de xarxes socials i eines 2.0.

Emili Oller  ha assenyalat que “el curs d'eines 2.0 i les xarxes socials poden revolucionar i obrir noves portes a les associacions a l'hora de funcionar, organitzar-se, comunicar i fer xarxa”. Per això es va creure oportú que es realitzés aquesta formació perquè, per una banda, les eines 2.0 (GoogleDocs, Calendar, Dropbox, etc.) tenen un munt de possibilitats per optimitzar l'organització, la gestió interna de documents i recursos i la comunicació entre els associats. Per l'altra, les xarxes socials (Facebook, Google+, etc.) són un canal de comunicació molt important, no només en l'àmbit personal sinó també en el món de l'associacionisme. Amb aquestes xarxes es pot millorar la comunicació i la difusió de les tasques, de les activitats i els projectes dels usuaris, i també fer xarxa i crear sinèrgies amb altres entitats i establir vincles amb els seguidors. En aquest sentit, el conseller de Joventut, Emili Oller, ha assenyalat "que la formaci ó serà molt completa i podrà donar als representants de les entitats que hi participin un munt d'eines i estratègies per aplicar les eines a l'entitat”.

La formació es durà a terme els dissabtes 10, 17 i 24 de novembre i 1 de desembre a l'Escola d'Adults de Santa Coloma de Farners, en horari de deu del matí a dos quarts de dues del migdia, amb un total de catorze hores de formació. El preu del curs és de 15 € i està dirigit a membres d'entitats i tècnics municipals.

Coneix les noves vies de finançament de projectes

D’altra banda, el segon curs que es farà sobre eines i recursos per la captació de fons tindrà lloc al centre cívic de Sils el proper 15 de desembre en horari de deu del matí a dues del migdia i de tres de la tarda a set del vespre. En el transcurs d’aquesta sessió es parlarà de l’actual context econòmic, la falta de recursos i les dificultats econòmiques de les entitats per desenvolupar la seva tasca. Aquest fet pot portar que moltes entitats i associacions hagin de fer un esforç per replantejar-se el seu sistema de finançament i que hagin de buscar nous fons que puguin garantir la seva continuïtat i el seu desenvolupament.

Emili Oller ha explicat que “després d'exposar-ho a diferents entitats de la comarca, des de l’Oficina Jove del Consell hem cregut oportú organitzar una formació dirigida concretament a buscar noves eines i recursos per la captació de fons”. Tal com ha continuat el màxim responsable de Joventut, aquesta formació pretén explicar el concepte de captació de fons i el compromís que requereix; donar a conèixer diferents tipus de fons donants i instruments de captació; comptar amb eines bàsiques per dissenyar una campanya; entendre què implica i les possibilitats de col·laboració amb l’empresa, i posar a disposició dels participants informació i documentació clau per aprofundir en els coneixements adquirits.

Aquelles persones que vulguin preinscriure's a una formació o l'altra han d’emplenar el formulari que trobareu a www.selva.cat/joventut, o bé al 972 84 36 08. Per a més informació podeu contactar amb nosaltres al 972 84 36 08 o a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.