Palamós. El Museu de la Pesca fa tallers per a escoles i famílies amb científics de l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) i la col·laboració de la Confraria de Pescadors de Palamós sota el títol Submergeix-te a 100 metres tot fent ciència!

És un projecte de difusió científica sobre espècies marines que es pesquen però que no es comercialitzen, està liderat per la Dra. Montserrat Demestre de l’Institut de Ciències del Mar de Barcelona (ICM-CSIC), amb la col·laboració de la Confraria de Pescadors de Palamós i té el suport de la Generalitat de Catalunya.

L’actuació Submergeix-te a 100 metres tot fent ciència! vol donar a conèixer a la societat d’una manera original i innovadora què és un projecte d’investigació a partir de l’estudi dels organismes més desconegut que hi ha en el fons del mar. Són animals i plantes que es pesquen però que no es comercialitzen, i es retornen al mar. Son l’anomenat rebuig. Aquesta actuació aconseguirà apropar la recerca científica a la societat mitjançant un assaig de projecte d’investigació, de manera que els participants esdevindran investigadors. L’utilització per part dels participants dels protocols bàsics dels treballs de recerca i del contacte directe amb els éssers vius procedents dels fons marins a on s’hi practica la pesca, convertiran un procés científic en una tasca divulgativa.

Com és la fauna dels fons marins de Palamós? Quina és la seva relació amb la pesca? Quines espècies rebutgem un cop pescades? Per què aquestes espècies rebutjades no tenen interès comercial?  Sobreviuen els organismes rebutjats?

El taller, que vol serguir la metedologia científica, consta de dos formats el primer és un Taller prototip de projecte científic per a centres educatius on els estudiants dirigits pels científics, seguiran els protocols d’un projecte d’investigació: mostreig, processat de mostres, anàlisi de dades i discussió dels resultats.

Es farà el divendres 26  d’octubre pel matí amb la particpació de l’institut de Palamós, l’Institut Puig Cargol de Sant Antoni de Calonge i l’escola Vedruna de Palamós. Es farà pel matí en les instal·lacions de la Confraria de Pescadors de Palamós.

Altres grups d’aquests centres educatius realitzaran la mateixa activitat en una data concertada al mateix Institut de Ciències del Mar a la seva seu de Barcelona.

La segona acció es farà el dissabte 27 d’octubre pel matí i la tarda al mateix Museu de la Pesca i és un Taller per a famílies. Els participants, guiats per un investigador, podran conèixer i desenvolupar les tasques pròpies d’una recerca marina. Es faran pràctiques amb material viu amb l’objectiu de conèixer la fauna dels fons marins de Palamós.

Horari: d’11 a 13h i de 16.30 a 18.30h, en sessions de 40 minuts aproximadament.

No cal reserva prèvia. Les places són limitades i s’atendran els participants per estricte ordre d’entrada.

Informació: Museu de la Pesca T 972 60 04 24  T 972 60 1244

www.museudelapesca.org