Roses. Trasllat al nou edifici municipal del carrer Pi i Sunyer

Aquesta setmana s’estan realitzant les tasques de trasllat de les oficines corresponents a les àrees d’Urbanisme i d’Infraestructures i Serveis de l’Ajuntament de Roses, que passen del seu actual emplaçament a la plaça Catalunya al nou edifici municipal construït recentment en el número 13 del carrer Pi i Sunyer. Es preveu que el trasllat finalitzi al llarg d’aquesta setmana i les noves oficines entrin en ple funcionament el proper dilluns, 29 d’octubre.

Aquestes dependències municipals, tornen així a ocupar un tradicional emplaçament pel que fa a edificis públics del municipi, ja que en aquest mateix indret del carrer Pi i Sunyer, es trobava fins al seu enderroc (2010) la Casa Romanyach, datada del 1894 i que havia estat destinada a serveis municipals des de l’any 1939. Com a testimoni, el nou edifici ha mantingut la façana neoclàssica de l’antiga casa, mostrant així un dels darrers exemples d’arquitectura burgesa de finals del segle XIX que perduren a Roses.
Integrat a l’antiga façana, el nou edifici consta de planta baixa i quatre pisos, on aquests dies s’estan instal•lant les àrees d’urbanisme, enginyeria i serveis del consistori rosinc. La planta baixa es destina al públic, amb un taulell d’informació i diversos despatxos d’atenció de consultes, mentre que la resta de plantes, d’ús intern, acullen els espais destinats a oficina jurídica i administrativa de l’Àrea, així com a la secció tècnica.
En total, el nou equipament disposa d’una superfície de 871 m2 i ha comptat amb un pressupost d’1,4 MEUR, 650.000 dels quals subvencionats pel Pla General del PUOSC i 100.000 més per la Diputació de Girona. Es preveu que a partir del proper dilluns, 29 d’octubre, les oficines obrin al públic amb normalitat, amb horari de 10 a 14 h, de dilluns a divendres.

Destinat a oficines municipals des de l’any 1939
L’antic edifici del carrer Pi i Sunyer va quedar en desús ara fa vuit anys, després d’allotjar diferents serveis municipals al llarg de 65 anys, des que el ple municipal del 6 d’agost de 1939 acordés el seu lloguer per a ubicar-hi oficines de l’Ajuntament. L’any 2004, la inauguració del nou edifici de la plaça Catalunya va motivar el trasllat de la totalitat de serveis que s’hi allotjaven, per la qual cosa l’edifici va quedar en desús fins al seu enderroc.