Olot. 210 persones ja han passat pel servei de creació d'empresa de l'Ajuntament d'Olot

El Servei d’Empresa de l’IMPC (Institut Municipal de Promoció de la Ciutat), durant els mesos de gener a setembre d’aquest any 2012, ha informat i assessorat  a 210 persones sobre possibles idees de negoci i/o projectes d’empresa.

El perfil de la persona emprenedora que sol•licita el servei és lleugerament superior el de les dones amb un 54,29%, respecte al 45,71% d’homes, majoritària-ment resident a la ciutat d’Olot (un 64%), d’edat compresa entre 25 i 35 anys,  i amb un nivell d’estudis mig alt ( el 38% tenen estudis universitaris).

L’IMPC consolida el servei de seguiment de les empreses ja creades
Per altra banda, cal destacar que el departament d’Empresa de l’IMPC ofereix un servei de seguiment per a totes aquelles empreses ja creades i que veuen necessari un posterior assessorament més específic a l’inici de la seva activitat, sobretot en temes de màrqueting , fiscalitat, i el servei de mentoratge per part d’empresaris sèniors experts.  Durant aquest període, s’ha fet el seguiment de 21 empreses. Dins aquest servei també es dóna suport a la recerca i tramitació de subvencions, i recerca de les diferents alternatives de finançament. En aquesta línia d’actuació, s’ha posat en pràctica un prova pilot d’un  foro d’inversors privats , on han participat 6  projectes.

Més de 300 persones han participat a les sessions formatives programades pel Servei d’Empresa i la FES
Un altre dels aspectes que es treballen, és la formació sobre temes d’interès  empresarial. Durant el que va d’any, s’han organitzat 10 seminaris dirigits a emprenedors que estan en les fases inicials del seu projecte, en els quals han participat un total de 323 persones, amb una valoració molt positiva per part dels assistents.

Acostem l’emprenedoria als estudiants: 87 alumnes ja hi han participat
Finalment, i amb la voluntat de sensibilitzar els joves en matèria de creació d'empreses, s'han fet 5 sessions per tal de mostrar d’una manera pràctica i dinàmica com es generen idees i quins conceptes cal tenir en compte per tal de convertir-les en un projecte empresarial. En aquestes sessions, fins al moment, han participat un total de 87 estudiants de 3  centres educatius d’Olot.