Palamós. Palamós celebrarà la Castanyada el proper divendres 26 d’octubre

PALAMÓS PORTARÀ A TERME LA FESTA DE LA CASTANYADA EL DIVENDRES 26 D’OCTUBRE A LES 18 h A LA PLAÇA DEL FORN A CÀRREC DE FEFE I CIA

La Castanyada és una festa popular de Catalunya que se celebra pels volts de Tots Sants. Aquesta tradició prové de l’antiga festa ritual funerària quan es tocava a morts durant tota la vigília de Tots Sants. Amics i parents havien d’ajudar els campaners a fer aquesta dura tasca i tots plegats consumien castanyes, panellets i moniatos per no defallir. Actualment s’ha convertit en una celebració amb caràcter festius per anunciar l’arribada de la tardor i el fred.

Palamós fa molt temps que va recuperar la celebració d’aquesta festa tradicional de la mà de l’associació Fefe i Momo, posteriorment, Fefe i Cia. L’Associació Fefe i Momo de Palamós, es va fundar l’any 1995, amb el propòsit de treballar en la recuperació d’elements la cultura popular i tradicional de casa nostra: cançons, danses, jocs i especialment les de caràcter infantil, amb un incís especial a recuperar tradicions de la nostra vila perdudes en el temps. Amb aquesta intencionalitat organitzava la festa de la Castanyada, l’arribada d’en Fumera o el taller de fanalets.

L’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palamós conjuntament amb Fefe i Cia, organitza aquesta festa amb el propòsit de preservar, enriquir i fomentar la cultura popular i tradicional catalana a Palamós. És en aquesta línia, que es portarà a terme la celebració de la Castanyada el proper divendres 26 d’octubre a les 18h a la plaça del Forn a càrrec de la companyia professional Fefe i Cia.