Consell Comarcal de la Selva. Un centenar de persones participen a la caminada guiada per conèixer la Ruta dels pantans d’en Llobet

Un centenar de persones van participar a la caminada guiada per conèixer la Ruta dels pantans d’en Llobet el passat dissabte 13 d’octubre, organitzada pel Consell Comarcal de la Selva i l’Ajuntament de Vidreres. En aquesta ocasió, la caminada de descoberta de patrimoni de l’aigua, que s’emmarca dins el projecte SELWA, un compromís amb l’aigua, va tenir lloc per l’entorn de la població de Vidreres.

La caminada guiada es va iniciar a les deu del matí amb un recorregut circular de 9,1 quilòmetres i de baixa dificultat. Així, els participants van recórrer la Ruta dels pantans d’en Llobet, que passa per la zona agrícola del pla de Vidreres, el castell de Sant Iscle, els pantans d’en Llobet i la torre d’en Llobet, i van tornar entre camps de conreu al mateix punt de sortida. Aquesta sortida va servir perquè tots els assistents coneguessin de primera mà la vegetació de l’entorn i les característiques del vessant interior de l’espai natural Ardenya-Cadiretes.

En arribar al primer pantà d’en Llobet es va explicar la importància d’aquests espais humits per la flora i la fauna de l’entorn i l’origen d’aquests pantans, amb la intervenció espontània d’algun dels participants coneixedors de la història. Al final del recorregut, l’Ajuntament va oferir un refrigeri per a tots els assistents.

En el transcurs d’aquesta activitat, el regidor de Promoció Econòmica, Jordi Gómez, i el regidor de Medi Ambient, Eduard Adrobau, van presentar els Senders Locals de Vidreres. Jordi Gómez va explicar que “es tracta d’unes rutes senyalitzades que recorren diferents llocs d’interès natural i patrimonial propers al municipi, i que recentment l’Ajuntament ha arranjat i senyalitzat de nou”.