L’Ajuntament de Blanes lliura 2.400€ als 10ens Premis als Millors Treballs de Recerca dels instituts públics

S’han lliurat sis premis destacats i divuit diplomes als finalistes dels TdR de batxillerat dels instituts Sa Palomera, Serrallarga i S’Agulla a l’acte públic celebrat avui

Un dels actes més singulars que es fan a Blanes amb motiu de l’imminent cloenda del curs escolar és el què ha tingut lloc aquest matí a la Sala de Plens Maria Dolors Oms. Es tracta del lliurament de premis a les autores i autors dels millors treballs de recerca dels alumnes de batxillerat dels tres instituts públics de Blanes: Sa Palomera, Serrallarga i S’Agulla.

Enguany, a més a més, s’ha complert ja la 10a edició dels Premis als Millors Treballs de Recerca, un acte encapçalat per l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, acompanyat de la tinent d’alcalde d’Educació, Glòria Agudo. Els han acompanyat la directora i els directors dels tres instituts: Olga Rodríguez (INS Sa Palomera), Rubén Fernández (INS Serrallarga) i Josep Hernández (INS S’Agulla).

D’igual manera, han participat regidors i regidores del consistori, familiars, tutors i tutores de l’alumnat distingit amb premis o diplomes, i tècniques del Departament d’Educació. Tot i això, no cal dir que avui els autèntics i únics protagonistes han estat les autores i autors dels treballs seleccionats, que han assistit a aquest reconeixement públic de la feina feta.

Una cerimònia marcada per l’emoció i el reconeixement als joves talents

Les distincions que reben els i les joves alumnes la comparteixen amb lògica emoció els familiars i amics que els acompanyen en una cerimònia on la comunitat educativa celebra any rere any aquest reconeixement públic honrat per a l’alumnat de batxillerat dels tres instituts públics. Cal dir, a més a més, que els i les estudiants a qui es distingeix amb els premis remunerats no saben que se’ls ha estat atorgat.

Per tant, els crits d’alegria continguda acompanyen sovint la proclamació d’aquests reconeixements. Cada any l’honor d’exercir de Mestre de Cerimònies per conduir i presentar l’acte recau en la direcció d’un institut diferent de manera rotativa. En aquest cas, avui se n’ha encarregat d’aquesta tasca el director de l’Institut Serrallarga, Rubén Fernández.

El què també ha perdurat avui és la tradició de comptar com a complement de l’acte amb intervencions artístiques que ajuden a fer encara més lluït l’acte institucional. Avui tres joves cantants acompanyades al piano tocat per una d’elles s’han encarregat d’oferir un breu interludi musical molt celebrat.

Dinara Rumyantseva (veu i piano), Berta Gàmez i Mar González (cantants), del batxillerat artístic de l’Institut Serrallarga, han ofert dues cançons al principi de l’acte que han fet esclatar en aplaudiments al públic assistent. D’una banda la coneguda ‘City of Stars’, de la banda sonora del film ‘La La Land’, i de l’altra el tema ‘Hijo de la luna’, de Mecano.

Lliurament de 2.400 € en premis als sis millors treballs de recerca

L’acte de lliurament dels reconeixements, completat amb la presentació dels treballs que els han merescut, ha inclòs l’entrega d’un total de 2.400 € en premis als dos millors treballs de cadascun dels tres centres públics de secundària del municipi. Els docents dels tres instituts s’encarreguen d’escollir un primer premi i un segon premi dotats respectivament amb 500 € i 300 €, acompanyats d’un diploma.

Els alumnes destinaran els diners a la matrícula dels estudis del curs següent, o bé a l’adquisició de material educatiu. Per fer-ho més emocionant, abans de conèixer quins treballs havien estat distingits amb un primer o un segon premi, s’han projectat els 23 cartells de tots els que havien estat prèviament seleccionats.

Pel que fa a la resta de treballs de recerca que no s’han seleccionat per ser premiats, també es fa públic el reconeixement a la feina feta lliurant sengles diplomes acreditatius. Aquest curs hi ha hagut 17 alumnes seleccionats prèviament, i que finalment han quedat finalistes.

Institut 1er Premi
(500 €) 2on Premi

Diplomes Finalistes :

Institut S’Agulla

-        Erola Parrado                           La biblioteca total
-        Nahisetu Sumareh                 Una crida a la joventut blanenca
-        Paola Carvalho                            Millor de dia o de nit ' Tractament Orto-K
-        Idaira Torres                          Projecte disseny i fabricació d’una guitarra
 elèctrica el més versàtil possible.
-        Hugo Herrera                              És viable la prematuritat empresarial
-        Arnau Burjons                          La ciència en la ciència ficció'

Institut Sa Palomera

-        Jana Señorón                          Two models, two diferent lives
-        Nicolau Vidal                          El cotxe elèctric, un bon futur'
-        Paula Alonso                           The abundant loss of meaning in translation
-        Arnau Sáez                             Creació d’un videojoc
-        Carla Sánchez                         Producció i autogestió d’un single musical

Institut Serrallarga
-        Clàudia Camps                            Política i educació. Van agafades de la mà'
-        Elena Navarro                           Panem and Rome. Two cities one story
-        Judith Massana                           Comparació entre la teràpia eqüestre i
 l’aquàtica per a infants amb TEA.
-        Júlia Calle                                  Art i emocions
-        Marc Colldeforns                          Disseny i desenvolupament d’un sistema
                                                per disminuir les cues a la cafeteria de
                                        l’institut