Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles presenta la campanya de dinamització del mercat setmanal dels dimecres, 'A Banyoles, el mercat al teu abast!'

Aquest dimecres dia 17 d’octubre s’engega la campanya de dinamització del mercat setmanal dels dimecres a Banyoles. Es tracta d’una campanya que serà cada dimecres durant de 3 mesos, fins el mes de desembre, que està organitzada per l’Ajuntament de Banyoles amb la col·laboració de la Diputació de Girona, l’Associació de marxants de les comarques gironines i el Gremi de marxants de Girona i comarques.

La imatge gràfica que s’ha creat representa i identifica que el mercat està a l’abast i fomenta els valors de la proximitat i la qualitat. Ho han presentat aquest dijous al matí l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer; la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica, Joana Vilà; i el president de l’Associació de marxants de les comarques gironines, Josep Maria Vergés.

Concretament, es farà una enquesta sobre els hàbits de mobilitat i de consum als usuaris i usuàries del mercat. Cada dimecres hi haurà una parada de l’Ajuntament a la plaça Major per recollir mitjançant una enquesta el perfil de compra del usuaris, la compra que fan, quin és el grau de fidelitat i altres aspectes que permetran incidir en les necessitats de millora i en la recerca de nous usuaris i usuàries. L’objectiu de l’enquesta és copsar les opinions i les peticions dels usuaris per tal de poder incorporar millores al mercat perquè tothom s’hi senti a gust.

Amb aquesta campanya es regalarà una bossa exclusiva reutilitzable. Es podrà aconseguir a través d’un sistema d’acumulació de vals de compra. Per cada 5 euros de compra al mercat s’aconseguirà una butlleta i amb dues butlletes de cada color (verd per a l’alimentació i gris per a la roba, complements i d’altres) s’obtindrà gratuïtament la bossa reutilitzable. La bossa es podrà recollir a la parada de l’Ajuntament de cada dimecres, a la plaça Major, o a l’Oficina d’informació comercial i turística, de la plaça Major.

També, se sortejarà setmanalment un cabàs de productes del mercat cedits pels propis marxants i un xec regal setmanal per gentilesa de l’Associació de marxants de les comarques gironines, que seran bescanviables en les parades identificades com a associades. Per poder participar al sorteig caldrà omplir les dades personals a la butlleta que s’obtindrà per cada 5 euros de compra a les parades del mercat i dipositar-la a l’urna que hi haurà cada dimecres a la parada de l’Ajuntament de Banyoles, a la plaça Major.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha manifestat que “aquesta campanya servirà per a revitalitzar i donar un impuls al mercat i, alhora, impulsar el sector del comerç, esperant que es  generi més interès pel mercat i que tingui continuïtat un cop hagi acabat la campanya”. Noguer ha destacat que el mercat reuneix setmanalment unes 100 parades. En la mateixa línia, el president de l’Associació de marxants de les comarques gironines, Josep Maria Vergés, ha explicat que “és una campanya positiva per generar flux i afavorir el mercat. Hi volem participar en la mesura de les nostres possibilitats”.

Amb la campanya es vol que el missatge, la imatge i tot allò que es comuniqui serveixi per valorar i utilitzar més el mercat, creï més hàbit de consumir-hi i visitar-lo pels seus propis valors, que en són molts, més enllà de la promoció, les relacions socials o interpersonals. La millor promoció és que les persones valorin, vegin i s’adonin de la importància del mercat i es convencin de la conveniència de consumir-hi.

Per altra banda, el consistori banyolí vol conèixer quines són les peticions que fan els usuaris perquè es puguin analitzar i estudiar. Un altre objectiu és premiar la fidelitat del banyolins i banyolines, les persones de la comarca i de fora que visiten el mercat i vénen a comprar.

En definitiva, l’Ajuntament de Banyoles amb aquesta campanya pretén promocionar el consum de productes del mercat, reduir la utilització d’envasos i donar a conèixer tots els valors de comprar al mercat, valors de proximitat, qualitat, foment de les relacions interpersonals, i que per tant, és un benefici pels comerços i serveis de la ciutat.