L’Ajuntament incrementa fins al topall màxim (40%) la reserva de places per a dones a les convocatòries d’agent de Policia Local

L’objectiu és fomentar la feminització del cos, tenint en compte que actualment només el 8,2% són dones.

Aquesta mesura ja s’ha començat a aplicar a la nova convocatòria per a 5 places d’agents de la Policia Local, de les quals 2 estan reservades només a dones.

L’Ajuntament aposta per avançar cap a una major feminització del cos de la Policia Local ja que actualment tan sols el 8,2% d’agents que hi treballen són dones.

Per aquest motiu ha incrementat fins al topall màxim la reserva de places dirigides a dones en processos de selecció d’agents de la Policia Local. Fins ara en aquests processos la reserva era del 25% i a partir d’ara s’incrementarà fins al 40%, el màxim permès per la llei.

Aquesta mesura ja s’ha estrenat a la convocatòria, recentent oberta, per cobrir 5 noves places d’agents de Policia Local. D’aquestes places, per tant, 2 estan reservades només a dones. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el proper 23 de maig (més info del procés a https://santcugat.cat/concurs/oposicio-lliure-per-cobrir-5-places-dagent-de-la-policia-local).

Bernat Picornell, tinent d’alcaldia de Drets, Dinamització de la Ciutat, Comerç i Seguretat: “La Policia Local és un col·lectiu que tradicionalment ha estat molt masculinitzat. Volem ajudar a canviar aquesta tendència i incorporar-hi més dones, per tal que el cos representi encara millor la ciutadania a la qual vol servir servir i protegir. Actualment a Sant Cugat només el 8,2% dels agents són dones, un percentatge massa baix que no reflecteix ni de bon tros la nostra realitat com a societat”.

Més places per a la Policia Local

A part d’aquesta convocatòria, l’Ajuntament també té en marxa un procés de selecció per mobilitat interadministrativa amb un total de 4 places per incorporar a la Policia Local (aquesta convocatòria és anterior i per això la reserva de places dirigides a dones ha estat del 25%).

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409