Canal Ajuntament

Solsona. L’aplicació, que és gratuïta, permet rebre notificacions personalitzades al mòbil

Els recursos municipals més utilitzats centralitzats en una aplicació mòbil que, alhora, informa de les notícies de l’Ajuntament i l’agenda cultural, envia avisos a l’instant i fomenta la participació ciutadana amb la comunicació d’incidències i suggeriments. Aquesta és la idea de la nova app gratuïta Solsona 24/7.

Per mitjà d’aquest enllaç la ciutadania ja pot descarregar-se gratuïtament l’aplicació mòbil Solsona 24/7, una nova eina disponible tant per a iOS com per a a Android per estar al dia de tots els recursos municipals i comunicar-se més àgilment amb l’Ajuntament. Aquest matí l’han presentat en roda de premsa l’alcaldessa, Judit Gisbert, el regidor de Noves Tecnologies, Joan Parcerisa, i Daniel Fargas, cofundador i CTO (director de tecnología) de WeTown, la firma que ha desenvolupat la plataforma. 

“L’objectiu de l’app és apropar encara més l’Ajuntament a la ciutadania de forma bidireccional fent més fluïda la comunicació, arribar a un públic més ampli quan tinguem noves informacions d’interès i avisos i avançar en la participació ciutadana”, ha subratllat l’alcaldessa. Aquest era un dels compromisos recollits en el Pla de mandat, dins l’apartat de bon govern.  

Amb un clic es pot accedir a la seu electrònica, les notícies, l’agenda cultural, la bústia per enviar missatges a l’Ajuntament, la informació de la recollida de residus, informacions obituàries, i a funcionalitats del web municipal com la reserva d’instal·lacions, entre d’altres, a més de poder escoltar Solsona FM en directe.

Una de les eines de participació que s’integren a l’aplicació és Solsona Soluciona, amb un format renovat que facilita la comunicació d’incidències a la via pública, el seu seguiment i la creació d’estadístiques classificades per categories.  

La nova aplicació mòbil és una de les principals iniciatives de la regidoria de Noves Tecnologies d’aquest mandat. Segons apunta el primer tinent d’alcaldessa i responsable de l’àrea, Joan Parcerisa, “s’ha volgut posar al dia la comunicació de l’Ajuntament amb una eina transversal, cent per cent personalitzada i adaptada a les necessitats de Solsona i viva, ja que ens permet activar noves funcions al moment que es necessitin”.

Així, per exemple, està previst que més endavant el consistori pugui fer consultes o enquestes a la població, gestionar inscripcions a activitats públiques o vendre entrades.

“WeTown és una solució modular i escalable a les necessitats que els municipis poden tenir en cada moment, per això treballem dia a dia perquè l’APP incorpori noves eines que siguin útils tant per la ciutadania com l’ajuntament”, ha comentat Daniel Fargas, cofundador de WeTown

Avisos instantanis al mòbil

Una de les particularitats de la plataforma és que ofereix l’opció de rebre avisos o notificacions de l’Ajuntament a l’instant en cas que hi hagi interrupcions en el subministrament de l’aigua, talls de circulació en alguna via, canvis en la recollida de residus o altres contratemps. A més, es pot fer de manera segmentada per sectors del municipi.

Tant per a rebre avisos com per a interactuar amb l’Ajuntament caldrà registrar-se facilitant les dades de contacte i l’adreça. “Aquest és un pas important per beneficiar-se de tot el potencial de l’app”, posa de relleu Joan Parcerisa.   

Format intuïtiu

El regidor de Noves Tecnologies és conscient de la bretxa digital encara existent i que cal anar tancant perquè tothom pugui tenir accés a recursos com aquest. “És un repte arribar a tothom i cal treballar-hi”, admet. Amb tot, considera que “un dels punts forts de Solsona 24/7 és el seu format clar, senzill i altament intuïtiu”.

Presentació pública

Tècnics de WeTown i el propi regidor es passejaran pel mercat divendres vinent, dia 23, per tal d’explicar a peu de carrer com descarregar l’app i familiaritzar-s’hi. El mateix divendres, però a les cinc de la tarda, presentaran també la plataforma, juntament amb l’alcaldessa, al casal cívic Xavier Jounou, en un acte obert a tothom i específicament adreçat a les persones grans.   

La creació d’aquesta eina completament adaptada als requisits establerts per l’Ajuntament solsoní, ha tingut un cost de 3.000 euros als quals se n’hi afegiran 1.512 de manteniment anual.


1708199364img_4376.jpg
1708199364img_4389.jpg
Fitxer adjunt: 1708199364np_app_solsona_presentaci?.doc


Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409

Top Desktop version