Banyoles. Excel·lent inici de curs amb Ferran Salmurri al programa 'Eduquem en família'

Aquest dijous 4 d’octubre el Teatre Municipal de Banyoles es va omplir per escoltar el psicòleg Ferran Salmurri, expert en l’educació de les emocions, a la primera activitat d’aquest curs del programa Eduquem en Família que organitzen les associacions de pares i mares d’alumnes i el servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles. L’acte el va presentar el regidor d’Ensenyament, Jordi Congost, i Anna Saelices, en representació del grup de treball de pares i mares.

Per a què vivim? Quin és el nostre objectiu a la vida? Amb aquesta pregunta Ferran Salmurri va encetar l’activitat i va fer gaudir d’una hora i mitja amb una xerrada molt intensa i amena, carregada d'exemples quotidians que va fer arrencar molt somriures d'identificació i amb una reflexió sobre quins són els elements que poden ajudar a educar les emocions i ser feliços.

Com a novetat, els participants a la xerrada poden fer-ne una valoració responent a l’enquesta que trobaran al bloc del servei d’Educació i des d’on poden fer arribar suggeriments al grup de pares i mares que organitzen l’Eduquem en Família per tal que tinguin més elements per a planificar aquestes trobades, més d’acord amb allò que interessa a les famílies.

El programa Eduquem en Família està en funcionament des del curs 10-11 i ja està consolidat a Banyoles. Ha aconseguit els seus objectius amb èxit:

-Coordinar l’oferta d’activitats formatives i de reflexió adreçada a famílies que organitzen les AMPA dels centres educatius de Banyoles

-Oferir activitats formatives de qualitat a les famílies

-Aconseguir una millor distribució d’activitats i temàtiques al llarg del curs

-Augmentar l’assistència a les activitats de formació de famílies

La propera trobada és el dia 29 de novembre a 2/4 de 10 del vespre a l’escola Baldiri Reixac on Jordi Collell i Carme Escudé, mestres i psicòlegs, faran reflexionar sobre El respecte entre companys i com afavorir relacions sanes i positives.  El 14 de febrer amb Mª Jesús Comelles, amb una llarga dedicació a la psicologia clínica i la docència i participant activa a nombroses tertúlies sobre el món de l’educació, es preguntaran si Eduquem els fills i filles perquè siguin responsables i s’esforcin. La trobada serà a l’Institut Pla de l’Estany a 2/4 de 10 del vespre.

Finalment, el 30 de maig, a les 9 del vespre, tancaran el curs a l’Auditori de Banyoles a les 9 del vespre amb Víctor Küppers, amb qui es parlarà de La gestió de l’entusiasme a la família.