Hostalric. ​Hostalric ho té tot a punt per celebrar el Nadal

El calendari d’activitats combina actes més tradicionals, com el Tió, la Quina de Nadal o la Cavalcada, amb propostes innovadores, com la ballada de sardanes durant la posta de sol, dels Saltaires, pel dia 1 de gener. L'Ajuntament d'Hostalric presenta un calendari ric en esdeveniments i celebracions que capturarà la màgia del Nadal. Juntament amb el teixit associatiu del municipi, proposa diferents activitats entre el 9 de desembre i el 14 de gener perquè grans i petits s’ho passin bé durant les festes.

La recerca del Tió és l’activitat que inaugurarà el calendari nadalenc, a partir de les 10 del matí al Castell d’Hostalric. Per participar-hi, cal inscriure’s a l’Oficina de Turisme fins al 5 de desembre. A les 12 h tindrà lloc el Ball de Sardanes amb la Cobla Selvatana, de la mà dels Saltaires d’Hostalric, per obrir les festes amb alegria i tradició.

Entre els dies 15 i 22 de desembre, l’Ajuntament i les entitats proposen diferents activitats: des d’un taller de manualitats de Nadal, a una mostra i un espectacle de dansa, un festival de patinatge, un concert de Nadal per presentar la nova coral de l’Escola Municipal de Música d’Hostalric i fins i tot una festa dirigida al públic jove.

A partir del 23 de desembre, començaran les activitats tradicionals de Nadal, com el Tió, en el marc de la festa Nadal Rock Festival, el dia 23 a la plaça Maria Teresa de Gelcen; l’arribada del Patge Reial, el 26 a la plaça de l’Escola; la Quina de Nadal, al pavelló 1; o el ‘Concert de Nadal - El Cant de la Sibil·la i Nadales’, a càrrec de 4notesclub i Quartet Terratrèmol.

Donem la benvinguda a l’any nou

El Castell d’Hostalric acollirà, un any més, una de les nits més màgiques de l’any, la Revetlla de Cap d’Any, amb l’Atlètic Club Hostalric. Les entrades poden comprar-se a l’Oficina de Turisme i a les oficines del club. A més, per estrenar el primer dia de l’any, els Saltaires d’Hostalric han organitzat una ballada de sardanes durant la posta de sol, al Castell d’Hostalric.
El 5 de gener, els carrers de la vila donaran la benvinguda als Reis d’Orient amb la Cavalcada. La festa continuarà a les 20 h al Centre Cultural Serafí Pitarra amb la recepció oficial dels Reis.
Pel 7 de gener, el Futbol Sala Hostalriquenc ha organitzat la VII Marxa Popular Crematorrons, mentre que la Comissió del Projecte Pictòric i Associació pel Patrimoni Històric d’Hostalric proposa el Concert de Reis a l’església de Santa Maria d’Hostalric, amb Sílvia Sabater i Manel Soprano.  A més, el 14 de gener, el Centre Cultural Serafí Pitarra acollirà el concert de piano de Josep Maria Piguillem.

Visites guiades

A banda de les celebracions, l'Ajuntament d'Hostalric convida a gaudir de diverses activitats culturals i visites guiades. La programació inclou visites teatralitzades, guiades i lliures al Castell d’Hostalric, la ‘Visita amb la Clau de la Vila’ i l’exposició ‘Romànic al Montseny, a la Domus - Can Llensa.
A més, la Biblioteca Modest Salse posa a disposició de les persones amb el carnet de la biblioteca un lot de llibres en préstec sorpresa.
L’Ajuntament agraeix la implicació de les entitats i associacions en el programa nadalenc, especialment a: l’Associació de Comerciants i Empresaris d’Hostalric, l’Escola de Música Municipal, el Club Patí Hostalric, l’Atlètic Club Hostalric, l’AFA Escola Mare de Déu dels Socors, els Saltaires d’Hostaric, Adeona, Mou-T, Studio d’Arts, la Comissió del Projecte Pictòric, l’Associació pel Patrimoni Històric d’Hostalric, el Club Futbol Sala Hostalriquenc, Protecció Civil, la Comissió de Reis, la Biblioteca Modest Salse, l’Oficina de Turisme, al personal de l’Ajuntament i atots els voluntaris i voluntàries.
Pots consultar el programa sencer d’activitats en aquest enllaç. Per obtenir més informació i actualitzacions, pots visitar www.turismehostalric.cat.

Fitxer adjunt: 1701793925programa_nadal_hostalric.pdf

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409