Tàrrega. Tàrrega preveu congelar la majoria de taxes i impostos l’any 2024 a excepció de la recollida de brossa, que s’apujarà un 14%

Augment obligat a causa del dèficit que arrossega la prestació del servei i el cànon de l’Agència Catalana de Residus

La proposta es portarà a votació del Ple en la sessió ordinària del proper 19 d’octubre

Tàrrega preveu portar a votació del Ple la modificació de les ordenances fiscals per a l’exercici 2024 en la sessió ordinària que se celebrarà el dijous 19 d’octubre. La capital de l’Urgell congelarà la majoria dels tributs municipals a excepció de la taxa de recollida d’escombraries, que augmentarà un 14% en tots els rebuts. Això suposarà un increment de 16,90 euros per habitatge durant tot l’any.

La pujada ve obligada, d’una banda, per l’alça de la tarifa que aplicaran l’any vinent als municipis Urgell Net i el Consorci per a la Gestió dels Residus Urbans de l’Urgell, encarregats de la recollida de brossa a la comarca. I de l’altra, l’augment també respon al cànon de l’Agència Catalana de Residus (ACR) sobre la fracció resta.

En aquest sentit, el municipi de Tàrrega, amb un 44,61%, es troba encara per sota de la mitjana catalana pel que fa a residus recollits selectivament (45,33%). A més, la prestació del servei arrossega un dèficit de 200.000 euros, segons va anunciar Urgell Net.

Des de l’Equip de Govern es considera que el futur projecte de recollida porta a porta seran determinats per millorar aquestes xifres a l’igual que la necessitat de conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de separar els residus correctament.

Val a dir que les taxes contemplen també altres canvis. Així, quant a utilització privativa de via pública, les terrasses d’hostaleria amb tarimes, vetlladors o marquesines (que fins ara tenien un preu unificat de 48 euros per metre quadrat i any) veuran reduït aquest preu a 42 euros per m2 i any quan s’ubiquin en carrers de la perifèria (segons un plànol tipificat).

En paral·lel, les terrasses situades als polígons i pobles agregats abonaran 36 euros per m2 i any. La terrasses en carrers considerats com a cèntrics continuaran pagant com fins ara 48 euros per m2 i any.

D’altra banda, també s’introduirà un nou preu a les tarifes d’algunes parades de venda no sedentària que s’instal·len a la plaça del Carme durant el mercat dels dilluns en considerar que ocupen més superfície.

L’esborrany de la modificació d’ordenances fiscals ja s’ha fet arribar a l’oposició de cara a la votació prevista la setmana vinent en sessió plenària. Prèviament, avui dimecres, la proposta s’ha exposat davant el Consell Municipal de Participació Ciutadana.

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre (LOPD) i a la Llei 34/2002, de 11 de juliol, li informem que la seva direcció de correu electrònic i aquelles dades derivades de la relació establerta amb vostè seran tractades per AJUNTAMENT DE TÀRREGA. Els usuaris podran dirigir-se al responsable per exercir els drets d'accés, rectificació o cancel·lació de les dades i oposició a l'ús, així com el dret de revocar el consentiment prestat per mitjà d’una instància dirigida a AJUNTAMENT DE TÀRREGA.

1697184768image003.jpg

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409