Titulars
A+ A A-

Blanes. El 19è Festival Internacional de Tuning ‘Blanes Motor Days’ engegarà motors del 6 al 8 d’octubre

La fira del món del motor més completa del sud d’Europa s’instal·larà per darrera vegada al recinte de l’esplanada del pavelló, i de cara al 2024 ho farà en un altre emplaçament

Blanes ja ha començat a escalfar motors de cara a la celebració d’un esdeveniment que ja ha superat la seva majoria d’edat: el 19è Festival Internacional de Tuning ‘Blanes Motor Days’. L’organitza l’entitat blanenca ‘Más Volumen Tuning Club’ amb el suport de l’Ajuntament de Blanes i un bon grapat d’empreses i entitats.

També compta amb una 50ena de voluntaris i voluntàries que durant els propers dies, però especialment el cap de setmana, redoblaran esforços perquè l’experiència repeteixi l’èxit d’anys anteriors. El Festival arrencarà la tarda del divendres 6 d’octubre i l’activitat s’allargarà durant tot el cap de setmana dels dies 7 i 8, tant dissabte com diumenge.

Darrera edició a l’esplanada del costat de l’antic pavelló d’esports

Durant tres dies estarà instal·lat a l’esplanada del costat de l’antic pavelló d’esports, així com als antics camps de futbol d’Els Pins. L’activitat es farà divendres des de les 5 de la tarda fins la 1 de la matinada; l’endemà dissabte es reprendrà des de 2/4 de 10 del matí fins la 1 de la matinada; i finalment diumenge l’horari serà des de les 9’30 fins les 20 h. A diferència del 2022, en què el recinte estava tancat i calia pagar una entrada de 3€ que abastaven tots tres dies –llevat dels menors de 10 anys que entraven gratuïtament-, enguany tornarà a ser d’accés lliure.

Aquest serà el darrer any en què la concentració més important de vehicles de tota mena s’haurà ubicat en aquest emplaçament. De cara al 2024 està previst que es faci en un altre lloc que encara s’ha de decidir, havent-se plantejat diverses possibilitats que caldrà estudiar perquè l’experiència de l’any vinent pugui garantir que s’hi puguin incloure tots els ingredients que sempre havia aplegat.

En aquest darrer sentit, en l’edició 2023 s’han suprimit principalment tres activitats a petició de l’Ajuntament de Blanes, que s’ha fet ressò de les queixes dels veïns pel soroll i els inconvenients acústics que havia suposat en les darrers edicions. Les tres activitats que no es faran enguany són les proves d’Slalom Drift i de 4 x 4, dos dels ingredients que contribuïen a donar espectacularitat al ‘Blanes Motor Days’, i tampoc no es farà la rua de vehicles pel centre del municipi.

La Fira del món del motor més completa, referent al Sud d’Europa

Fins al moment, el Festival Internacional de Tuning Blanes Motor Days havia esdevingut la fira per a aficionats al món del motor més completa del sud d’Europa, on ja havia arribat a ser el seu millor referent des de feia uns quants anys, recuperant-se l’any passat després de la suspensió per la COVID. Com sol ser habitual, s’espera l’assistència de centenars de visitants. En canvi la suspensió d’algunes activitats farà que el nombre d’inscrits per participar a les diferents proves i concursos, farà que previsiblement no s’arribi a les xifres de l’any passat, quan van haver un miler de vehicles apuntats a les diferents categories que hi ha.

Els inscrits arribaran des d’arreu de Catalunya i l’estat espanyol, però també de més lluny: França, Itàlia, Holanda, Portugal i Andorra. Des de l’organització s’han esmerçat tots els detalls per donar les màximes facilitats als participants, especialment en la recerca d’allotjament. Prova d’aquest interès és que s’han esgotat les reserves als establiments d’hostaleria de Blanes, on hi faran estada.

Concerts, Food Trucks i altres activitats

Durant tot el cap de setmana estarà oberta la zona gastronòmica amb els millors Food Trucks, estands, i el mercat d’artesania, així com una zona infantil perquè gaudeixi la canalla. D’altra banda, als qui els agradin especialment els cotxes americans i les motos custom podran visitar l’exposició d’aquests vehicles molt exclusius i mai vistos en aquesta zona. Al llarg de tres dies s’han programat un bon grapat d’activitats que té el món del motor com a eix central, però també compta amb d’altres al·licients lúdics.

Divendres a les 20 h actuarà el grup ‘D’Rumbaos’, i la jornada es completarà amb la música a càrrec de diversos DJ’s. Dissabte a les 18h hi haurà una sessió de Zumba amb l’Ester; a les 19 h una batucada amb ‘Terrasamba’, i a les 20 h un concert de rap amb Ivan Blanco, Damià Verdú i Aleix Valero. També s’han programat a les 21 h espectacles de malabars amb foc a càrrec de ‘BlackFire’, i a les 22 h una espectacular prova de llançaflames amb tubs d’escapament que consisteix en aconseguir que les flames arribin més lluny, seguides per les proves nocturnes d’il·luminació de vehicles, que culminaran amb una festa amb la millor música actual a càrrec de diversos DJ’s.

Tant les proves de llançaflames com les d’il·luminació s’allotjaran a l’antic camp de futbol de sorra, on abans es feien les proves del 4 x 4. L’endemà diumenge a partir de les 10 del matí hi haurà les proves de qualitat de so i de tubs d’escapament, i a les 12 del migdia una de les més populars, les de limbo car. Finalment, diumenge a les 5 de la tarda es lliuraran els trofeus que, una vegada més, han estat elaborats especialment per a la ocasió. Una entrega que marcarà la finalització del ‘Blanes Motor Days’ 2023, a l’espera que de cara al 2024 l’esdeveniment s’allotgi en un nou emplaçament.

1696335989tuning_bmd_-_dissabte__(96).jpg
1696335990tuning_dissabte_nit_(49).jpg
1696335990blanes_motor_days_(79).jpg
1696335990blanes_motor_days_(87).jpg