Girona. L’Ajuntament de Girona participa al Congrés Recuwatt

La trobada, en la qual hi han participat localitats de la resta de l’Estat i d’Europa, ha tingut lloc ahir i avui a Mataró

El primer tinent d’alcalde i regidor de Sostenibilitat i Participació Ciutadana, Jordi Fàbrega, ha participat a la 2a edició del Congrés Recuwatt, organitzat pel Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme i l’Agència de Residus de Catalunya. Aquest congrés, que ha tingut lloc ahir i avui a l’Auditori del Tecnocampus de Mataró, és una trobada internacional entre professionals del sector pública i privat vinculats a la gestió de residus i a la valorització energètica. La primera edició del congrés va tenir lloc durant el mes de març del 2011.

Durant l’espai de presentacions de les experiències de les ciutats que va tenir lloc el dia 4 d’octubre, el regidor Jordi Fàbrega va exposar el cas de la incineradora de Girona, que per les seves característiques és única a l’Estat espanyol, a Europa i a tot el món, i va explicar també una breu història de l’evolució del tractament dels residus a la ciutat. En aquest espai de presentacions, hi han participat també els ajuntaments de Tarragona, de Sant Adrià del Besòs, de Palma de Mallorca, el Comú d’Andorra la Vella, de Maia (Portugal) i la Corporació Intermunicipal per la Salut Pública del Sud Oest de Flanders (Bèlgica), entre d’altres.