Molt bona acollida de les conferències realitzades sobre el maltractament a les persones grans, a L'Espluga de Francolí

Una trentena de persones de tota la comarca van participar de les conferències sobre el maltractament a la gent gran

El dia 19 de juny i amb motiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència de l'Abús i el Maltractament a les persones grans (15 de juny), van tenir lloc dues conferències a l'associació de jubilats i jubilades de l'Espluga de Francolí, organitzades Des de l'àrea d'Igualtat del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i amb col·laboració de la mateixa Associació.

La primera xerrada va ser a càrrec del Dr. Josep Comin Martin, qui va venir des de Barcelona especialment per a participar en aquest acte. El Dr. Comin, membre de l'Agrupació de Jubilats de Metges de Catalunya amb especial dedicació als temes d'edatisme i maltractament, membre del grup Motor del Consell Assessor de la Gent Gran, escriptor i professional en medicina nuclear, va parlar sobre que és l'edatisme i sobre el maltractament cap a la gent gran. També va presentar el curtmetratge "A la Bretxa", recentment editat en cocreació amb el Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona, que tracta temes com la soledat no volguda i la bretxa digital entre d'altres.

Seguidament, la treballadora social sanitària de l'ABS Montblanc, Dèbora Fernández, va presentar el circuit d'intervenció en casos de maltractament a la gent gran i persones vulnerables amb dependència i discapacitat, en el qual van estar treballant des de Salut. Va fer especial menció a la importància d'acudir a algun/a professional, en cas de sospita de maltractaments cap a un mateix o altra persona. D'aquesta manera, es podrà actuar amb més rapidesa i evitar que la situació empitjori (en cas de voler donar a conèixer un cas de maltractaments cal adreçar-se al/la treballador/a social del municipi, personal professional del consultori mèdic, psicòloga del Servei d'Informació i Atenció a les Dones, cossos de seguretat del municipi).

Acabades les dues conferències es va obrir el torn de preguntes on la gent, provinent de diferents municipis de la comarca (Sta. Coloma de Queralt, Vimbodí, Montblanc...), es va mostrar molt interessada a parlar i, entre totes i tots es va obrir un debat al voltant dels maltractaments.

168803233820230619_171647_foto_1.jpg
168803234020230619_181205_foto_4.jpg
168803234220230619_175139_foto_2.jpg
168803234420230619_181051_foto_3.jpg