Sant Hilari Sacalm. La capital de les Guilleries acollirà la XI Fira de la Micologia i el Bolet el proper cap de setmana

La capital de les Guilleries acollirà una nova edició de la Fira de la Micologia i el Bolet els dies 6 i 7 d’octubre, segons ha informat el regidor de Medi Ambient, Carles Testart. Enguany, aquesta Fira arriba a la seva XI edició totalment consolidada i amb una programació d’activitats que tindrà, una vegada més, com a grans protagonistes els bolets i la micologia.

El tret oficial de la Fira es farà el dissabte al matí, amb la inauguració a càrrec de l’alcalde, Robert Fauria. Amb tot, el divendres a la tarda com a activitat prèvia a la Fira s’ha organitzat per als més menuts a partir d’un quart de set hi haurà una sessió de contes de bolets amb Poca broma amb els bolets a la biblioteca de Sant Hilari.

El regidor de Medi Ambient, Carles Testart, ja ha avançat que la fira s’obrirà al públic el dissabte a les deu del matí, a càrrec de les autoritats locals. Durant tot el dia a la plaça de l’Església i a la plaça Verdaguer es convertirà en el centre neuràlgic amb més d’una vintena de parades de bolets. Aquelles persones aficionades al món de la micologia i s’apropin a Sant Hilari podran trobar-hi tot tipus de parades vinculades en aquest àmbit. Paral·lelament, al matí es farà la primera trobada d’intercanvi de plaques de cava i també la ruta del bolet i un taller de cistelleria, entre altres.

Entre les activitats complementàries de les que podran gaudir els visitants i forans hi ha les excursions amb l’Arritatano, que es faran al mati i a la tarda. També es faran les excursions amb carro, que aniran des del centre (c/Rectoria al canto església i de les parades del bolet) fins la font del Pic. També es podrà passejar amb la burricicleta, unes bicicletes elèctriques.

A la tarda es farà una de les activitats que desperta any rere any una gran afluència de públic és el tast de la cuina del bolet, que va a càrrec dels hotels i restaurants del poble. Aquest tast, que tindrà un cost de 2€ per persona, es farà al davant del Museu Guilleries  partir de dos -quarts de sis de la tarda.

El darrer acte del primer dia de Fira serà la pre obertura de la XXIX exposició de bolets a càrrec  de la Societat Catalana de Micologia i el Museu Guilleries. Aquesta exposició es farà a la sala Noble de la Cooperativa.

Espectacle amb Jordi Tonietti

Pel que fa les activitats programades per al segon dia de Fira, les activitats començaran a les deu del matí amb la obertura del segon dia de la Fira del Bolet.  Dins del mateix escenari de la Fira, hi haurà un taller de cistelleria, que es farà de les onze del matí a la una del migdia. Tot seguit, aquelles persones que vulguin podran participar a la ruta del bolet. Així mateix, enguany tal com ha explicat el regidor de Medi Ambient, Carles Testart, des de l’Associació de Comerç de Sant Hilari s’ha organitzat una nova ruta guiada per a mainada i juga amb bolets.

Els més joves gaudiran d’un espectacle d’en Jordi Tonietti que porta per títol Tocats del Bolet , que es farà a la mateixa fira a les dotze del migdia.

Al igual que el dissabte, durant tot el matí també aquelles persones que visitin la Fira podran participar a les excursions amb l’Arritatano, que es faran al mati i a la tarda. També es faran les excursions amb carro, que aniran des del centre (c/Rectoria al canto església i de les parades del bolet) fins la font del Pic. També es podrà passejar amb la burricicleta, unes bicicletes elèctriques.

Amb tot, l’exposició de la XXIXa edició de bolets a càrrec de la Societat Catalana de Micologia que comptarà amb la presència dels micòlegs Enric Castellón, Anselm Mayoral, Laia Ribas, Jordi Rius, Jaume Vazquet i Ernest Gatell centrarà els actes del diumenge al matí.

A la sala Noble de la Cooperativa, es podrà visitar l’exposició Murals del bosc, l’aigua i els bolets de les Guilleries fets per les escoles de Sant Hilari a la sala Noble de La Cooperativa i també Els bolets: Imatges dibuixos i fotografies al vestíbul de les Guilleries.

El punt i final a la Fira del bolet i la micologia el posaran les escoles de Sant Hilari amb les visites guiades que faran a la XXIX exposició dels bolets el dilluns 8 al matí.