Blanes. Blanes, capital catalana dels Ports Esportius i Turístics amb les XIX Jornades Tècniques de l’ACPET

Durant dos dies –avui dijous i demà divendres, 18 i 19 de maig- Blanes és la capital catalana dels Ports Esportius i Turístics, a través de les XIX Jornades tècniques que s’acullen en aquest municipi. Estan organitzades per l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics (ACPET) i el Club de Vela Blanes com amfitrió, comptant amb el suport de Ports de la Generalitat de Catalunya.  S’acullen a l’Hotel Beverly Park de Blanes, i s’han encetat avui al matí amb els parlaments inaugurals.

L’acte l’ha encapçalat l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, qui ha tancat els parlaments de benvinguda. L’han acompanyat el president de Ports de Catalunya (ACPET), Albert Bertran, i el president del Club de Vela Blanes, Joan Balaguer. En aquest darrer sentit, les jornades també compten amb la participació del seu director gerent, Héctor Espadas, així com d’altres representants de l’entitat.

Al llarg de dues jornades, s’estan tractant diverses qüestions relacionades amb la temàtica de la trobada. Compta amb més de 200 participants, entre els quals s’hi inclouen representants dels ports esportiu i turístics d’arreu del país, així com de diverses institucions i empreses relacionades amb el sector.

XIX Jornades Tècniques dels Ports Esportius i Turístics de Catalunya

Les XIX Jornades Tècniques de l’ACPET coincideixen enguany amb la celebració del 40è aniversari de l’entitat. Seguint l’ordre itinerant de les tres zones, aquest 2023 li ha tocat el torn a un dels ports de la Zona Costa Brava l’organització d’aquesta trobada. L’escenari escollit ha estat el Port de Blanes, i per aquest motiu l’amfitrió és el Club de Vela Blanes.

A banda de tractar a través de les variades ponències que s’han preparat, temes d’interès del sector, les jornades són una oportunitat per retrobar-se representants dels ports esportius i turístics d’arreu de Catalunya. L’objectiu és compartir coneixements i experiències que puguin enriquir i millorar aquestes instal·lacions repartides arreu del litoral català.

En l’actualitat, el 90% dels ports esportius i turístics de Catalunya formen part de l’ACPET, amb un total de 46 integrants. Aquest dijous al matí s’ha parlat de motos aquàtiques als ports esportius, així com sobre la gestió dels camps de boies, i la gestió mediambiental a les Illes Balears. Abans de l’aturada del migdia, la sessió matinal s’ha tancat amb una taula rodona on s’ha debatut el present i futur de la Nàutica d’Esbarjo.

En la sessió d’aquesta tarda està previst que es parli de la 37a America’s Cup Barcelona 2024, dels Sistemes d’Estalvi Energètic d’EFICIENCIC als Ports de Catalunya, així com d’ICOMIA, la indústria nàutica internacional i la descarbonització. La jornada de cloenda de demà divendres s’encetarà amb les novetats legislatives al sector dels ports esportius, l’estratègia marítima de Catalunya i l’impacte socioeconòmic de l’economia blava a la Costa Brava.

Se n’encarregaran de presentar-ho, respectivament, Lourdes Aran i Eduard Solà, de Barcelona Advocats Associats (BAA); i Sergi Tudela, director general de Política Marítima i Pesca Sostenible. També intervindrà la directora de Ports de la Generalitat, Ester Roca, per parlar sobre aquestes infraestructures, seguida per la directora general de Turisme de Catalunya, Marta Domènech, qui tractarà sobre el turisme responsable i la necessitat de migrar a un nou model turístic més ètic i innovador.

Les XIX Jornades Tècniques de Ports Esportius i Turístics es tancaran amb una nova intervenció del president d’ACPET, Albert Bertran, així com de Marc Sanglàs, secretari de Mobilitat i Infraestructures i president de Ports de la Generalitat. Finalment, es farà una visita al Port de Blanes, i un Dinar de Cloenda que s’acollirà al Club de Vela Blanes.

1684411963port_esportiu_-_club_vela_blanes.jpg