Blanes restringeix des d’avui la pesca recreativa de 20 h a 7 h, excepte al voltant de Sa Palomera, on està prohibit per protegir els corbs marins emplomallats

Des d’aquest dilluns 15 de maig, i fins el divendres 15 de setembre, l’Ajuntament de Blanes restringeix l’horari en què es pot practicar la pesca recreativa arreu de les platges d’aquest municipi. Durant aquests quatre mesos només es podrà fer des de les 8 del vespre i fins les 7 del matí, és a dir, entre les 20 i les 7 h.

La resta del dia estarà prohibit pescar arreu de les platges de Blanes. Aquesta mesura, però, s’aplica a excepció de dos trams a la platja de S’Abanell i del Centre de la ciutat, on la prohibició s’allarga durant tot el dia, és a dir: les 24 hores. A la Platja de S’Abanell inclou tot l’espai comprès entre la desembocadura de la riera de la Vall de Burg –a tocar de la Plaça dels Països Catalans- fins l’entorn de Sa Palomera.

Per la seva banda, a la Platja de Blanes abasta la zona que va des de la desembocadura de la riera de Blanes –que està a tocar de la Plaça Catalunya- fins al mateix entorn de Sa Palomera. L’objectiu perquè aquesta restricció sigui vigent és protegir la colònia de corbs marins emplomallats (Palacrocorax aristtelis) que hi ha a la zona de Sa Palomera, especialment al costat que dóna a la platja del Passeig de la Marina.

Amb l’objectiu que aquestes mesures siguin encara més explícites per a tothom, però especialment per a les persones que practiquen la pesca recreativa, l’Ajuntament de Blanes va instal·lar cinc cartells de grans dimensions on s’expliquen amb més detalls. Els rètols estan instal·lats a l’entorn de Sa Palomera, i inclouen una ampliació fotogràfica de la zona on està prohibida la pesca durant tot el dia.

1684151861corbs_marins_sa_palomera_(1).jpg