Sant Cugat celebra Sant Ponç amb la diada castellera dels Gausacs i la tradicional fira d’herbes remeieres

Tot a punt a Sant Cugat per celebrar aquest cap de setmana la festivitat de Sant Ponç.

Per una banda, els Castellers de Sant Cugat (Gausacs) organitzen la tradicional diada castellera de Sant Ponç. Serà el diumenge, 14 de maig, a les 12 hores a la plaça d'Octavià. En aquesta diada, els Gausacs estaran acompanyats pels Bordegassos de Vilanova i els Castellers de Sabadell.

Les activitats per celebrar la diada de Sant Ponç, però, començaran aquest divendres, dia 12, amb la ballada creixent de l’Esbart de Sant Cugat, l’assaig de castellers i un sopar-concert a la pl. de la Vila.

Dissabte, dia 13, se celebrarà l'actuació de Vigílies de Sant Ponç. A partir de les 19 h, es muntarà, a la pl. U d’Octubre, un pilar que es traslladarà pel carrer la Torre, fins a la pl. Octavià, on les colles convidades, Castellers de Cerdanyola i Colla Jove de Barcelona, faran una actuació.

Prèviament, al matí, els paradistes d’herbes remeieres i productes naturals s’instal·laran a la pl. d’Octavià en la tradicional Fira de Sant Ponç. També hi haurà la Trobada Sardanista d’Equipaments Cívics (Capitalitat de la Sardana) al Parc Ramon Barnils, i la cercavila de la Ballada de Sant Ponç de l’Esbart Sant Cugat, amb col·laboració amb l'EMTSC. La jornada acabarà amb el tradicional sopar casteller a la pl. U d’Octubre.