Ple històric al primer concert del 31è Cicle de Música a l’Esperança amb Diego Cortes i Rafa Martín, que van omplir de gom a gom el recinte

La primera vetllada del 31è Cicle de Concerts de Música a l’Esperança que va tenir lloc divendres passat es recordarà per diversos motius, però un dels principals és perquè els dos guitarristes que van encarregar-se d’estrenar el programa d’enguany van embruixar amb el seu art a un públic lliurat d’antuvi a la seva perfecció. Això també va provocar l’altra raó per la qual no s’oblidarà la vetllada inaugural.

I és que la Capella de l’Esperança, ideal pels concerts de petit forma que proposa el cicle, va omplir-se literalment de gom a gom del públic que volia gaudir del bon fer del mestre guitarrista Diego Cortés, acompanyat per un altre virtuós d’aquest instrument, Rafa Martín. Això va provocar que pràcticament ja no hi cabés ni una cadira més, perquè l’expectació va ser la màxima.

La Capella de l’Esperança s’omple de gom a gom pel concert inaugural

Tal com va explicar el músic i compositor blanenc Josep Maria Guinart abans d’encetar el concert, al llarg dels 31 anys d’història amb què compta l’experiència, en ben poques ocasions s’ha pogut assolir rècords d’assistència. Divendres passat en va ser una, de manera que fins i tot va qualificar la ocasió com de ‘històrica’, amb la satisfacció de saber que, sense cap mena de dubte, havia estat un encert comptar amb l’artista.

I és que Diego Cortés i Rafa Martín jugaven a casa. El primer perquè, quan no està de gira per mig món, viu a Tordera. I el segon perquè és nascut a Blanes, i de fet ja havia actuat com a teloner a Música a l’Esperança l’any 1997 en un concert protagonitzat per Laura Simó i Joan Vinyals. La casualitat va fer que els camins dels dos artistes es creuessin, propiciant versions amb base flamenca de coneguts temes com Libertango, Recuerdos de la Alhambra, o bé la Danza del Molinero, de Manuel de Falla.

Guinart és un dels membres de l’Associació Cultural de ‘Música a l’Esperança’, organitzadora del cicle, amb el suport de Floristeria Roser, Galeria d’Art l’Arcada i l’Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes. Entre els assistents al concert del passat divendres s’hi comptava precisament el tinent d’alcalde de Cultura, Albert Sanz.

El cicle continuarà divendres vinent, 12 de maig, amb un concert protagonitzat de nou per dos intèrprets. Són Mirla Riomar, veu i percussió, i Marcel Vallès, guitarra, que oferiran el disc ‘Afrobrasileira’. El concert començarà a les 10 de la nit, i la venda d’entrades al preu de 12€ es farà a la mateixa Capella de l’Esperança abans que comenci la sessió.