Blanes. Arrenca a Blanes la 5a Costa Brava Stage Run (CBSR), que acaba diumenge a Portbou, amb un 70% de corredors i corredores internacionals

Participen 250 runners, un 35% de les quals són dones. Hi ha tres etapes amb dos nivells de dificultat i recorregut: 80 km i 120 km

Per cinquena vegada, aquest divendres al migdia el Passeig de Mar de Blanes ha allotjat el tret de sortida d’una experiència esportiva que, després de reprendre’s tot just el 2021 en la seva tercera edició, ha recuperat l’empenta assolida en les dues anteriors edicions. La 5a Costa Brava Stage Run (CBSR) 2023 ha començat avui el seu recorregut precisament a Blanes, el municipi on comença el territori que li dóna nom, la Costa Brava.

I és que, de fet, és això el què proposa la CBSR: fer un recorregut per tota la Costa Brava, des de Blanes fins a Portbou, on finalitzarà diumenge vinent. L’organitza BiFree Sports amb el suport de diverses empreses i institucions, entre elles l’Ajuntament de Blanes. A més a més, està impulsada per dos joves blanencs que duen l’esport runner al seu ADN, el binomi format per Jordi Vissi i Tomàs Llorens.

Tots dos són els artífexs del disseny d’una experiència única per gaudir la Costa Brava rodejats de paisatges increïbles entre mar i muntanya, perquè els qui decideixin acceptar el repte posin a prova els seus propis límits alhora que descobreixen el territori costaner més salvatge de Catalunya en estat pur.

Des de primera hora del matí, quan han començat els preparatius per allotjar la sortida de l’esdeveniment, el Passeig de Mar ha bullit d’activitat fins culminar amb el moment en què ha començat l’aventura. Mentrestant, un eixam de voluntàries i voluntaris s’han encarregat –com ho faran durant els dos propers dies- que tots els detalls logístics que giren al voltant de la prova estiguin a punt.

250 Corredors i corredores, amb una 70% de participació estrangera

La IV Costa Brava Stage Run 2022 compta aquest any amb una participació de 250 runners, dels quals un 70% són de procedència internacional, com per exemple de Bèlgica, Alemanya, Gran Bretanya, França o els Països Baixos. El 40% restant provenen d’arreu de Catalunya, així com de comunitats autònomes com ara Madrid, el País Basc, Aragó, Andalusia, Navarra, Astúries, Illes Balears, Comunitat Valenciana i inclús de les Illes Canàries.

Inclou dues modalitats amb sengles distàncies. D’una banda, la prova de 120 km de recorregut; i de l’altra la de 80 km. Les dues modalitats comparteixen la primera etapa d’avui divendres, de Blanes a Tossa, amb idèntica distància de 22 km de recorregut. Demà dissabte la sortida tindrà lloc des de Platja d’Aro, passarà per Calella de Palafrugell i finalitzarà a l’Estartit amb un recorregut de 30 km i 1.200 metres de desnivell positiu en la modalitat de 80 km, mentre que en la versió llarga de 120 km es diferenciarà per tenir una distància de 48 km i 1.600 metres de desnivell positiu.

La tercera i darrera etapa del diumenge 16 d’abril la sortida tindrà dos escenaris diferents en funció de les dues modalitats, si bé amb un punt d’arribada final comú a Portbou. En la distància de 120 km se sortirà des de Roses i tindrà 48 km de recorregut i 1.500 metres de desnivell positiu. Per la seva banda, en la modalitat dels 80 km començarà a Cadaqués, amb una distància de 29 km i 910 metres de desnivell positiu.

350 persones, sumant participants i acompanyants

El recorregut per tota la Costa Brava, de Blanes a Portbou, es fa a través de la ruta mediterrània GR92 i els camins de ronda que voregen les poblacions gironines, amb la possibilitat de triar la modalitat que s’adapti millor a les condicions físiques de cadascú. La cinquena edició de la Costa Brava Stage Run ha superat totes les expectatives, ja que va esgotar ràpidament els 250 dorsals disponibles de totes dues modalitats, i compta amb un 35% de participació femenina.

Són més de 350 persones entre participants i acompanyants, 200 dels quals han vingut des de l’estranger per gaudir dels encants de la prova i de l’entorn en una experiència compartida. Per últim, des de l’organització també destaquen que més del 85% dels participants de la CBSR han optat per la modalitat ‘Full Experience’, un paquet de prestacions que allibera a les corredores i corredors, deixant que sigui l’organització qui s’encarregui de gestionar-ho tot durant els tres dies de la prova, tant pels i les esportistes com per les persones que les acompanyen.

1681491439sortida_blanes_costa_brava_stage_run_(33).jpg
1681491439sortida_blanes_costa_brava_stage_run_(40).jpg