Campllong. Més de 12.000 persones omplen Campllong el primer dia de la 39a Fira de Primavera, referent del món rural gironí

El concurs català de vedella, el de salt d'obstacles a cavall o l'exhibició de gossos policia, entre les activitats que han atret més públic

Campllong s'ha tornat a omplir un any més per a la Fira de Primavera, que aquest any ja arriba a la 39a edició. Més de 12.000 persones han passat aquest dissabte pel certamen, que ocupa més de 40.000 metres quadrats i converteix el poble en l'epicentre del món rural gironí. Entre les activitats que han atret més públic, hi ha el concurs català de vedella frisona -demà serà el torn del de vaques- i altres novetats que inclou el programa d'aquest 2023, com el concurs de salt d'obstacles amb cavall o una exhibició de gossos policia. L'alcalde de Campllong, Lluís Freixas, ha fet una crida als visitants a "gaudir de totes les activitats" i ha agraït sobretot la implicació dels voluntaris del poble, cap a un centenar de persones, "que cada any treballen desinteressadament" per fer realitat el certamen.

Aquest 2023 la Fira Comarcal de Primavera de Campllong recupera tota l'essència d'anys anteriors. Durant el cap de setmana, el poble torna a convertir-se en l'aparador del món agrícola i comercial de les comarques gironines, mantenint la fórmula de combinar tradició i progrés per mostrar el múscul de sectors com l'agricultura, la ramaderia, l'artesania, el motor, l'alimentació o la indústria.

La jornada ha arrencat amb la trobada de puntaires i la celebració del 24è concurs de paletes. Hi han pres part onze parelles -quatre de les quals, novells- que han hagut de demostrar les seves habilitats construint una arcada o una taula decorada amb rajoles.

El dia ha continuat amb una exhibició de tall de troncs, el 16è concurs de maquinistes (on es demanava, entre d'altres, encistellar una pilota amb una retroexcavadora) i una demostració de pilots de trial.

Al migdia, s'ha fet l'acte d'inauguració oficial. L'alcalde de Campllong, Lluís Freixas, ha recordat que cada any la fira mobilitza un centenar de voluntaris, que treballen per fer-la possible, i ha posat en relleu tot el programa d'activitats (en total, una cinquantena al llarg del cap de setmana). "Gaudim de totes elles, gaudim d'una fira que s'estén al llarg de 5 hectàrees del poble", ha afirmat.

La directora dels serveis territorials d'Administració Local, Maria Josep Porta, ha posat en valor una fira "que marca l'inici de la primavera i que ha sabut combinar les activitats tradicionals amb la incorporació de novetats any rere any, teixint sinergies entre tradició i progrés".

El diputat delegat de Promoció i Desenvolupament Econòmic de la Diputació, Jordi Camps, per la seva banda, ha subratllat el paper de "referent del sector primari" que té la Fira de Primavera. "Sabem que viure de l'agricultura és difícil, per això fires com aquesta que posen en valor el sector primari i el territori són importants, perquè fan que el país continuï endavant", ha afirmat.

Tractors, concurs de vedelles i gossos policia

A la tarda, cap a una cinquantena de tractors han participat a la 26a Tractorada (el més antic, del 1950). Entre les novetats del programa d'aquest 2023 que han atret més públic hi ha hagut el concurs de salt d'obstacles amb cavall o la demostració de gossos policia (amb unitats canines de llocs com Girona, Lloret de Mar o Caldes de Malavella).

Un dels plats forts de la fira és, de nou, el concurs morfològic. Aquest 2023, per tercer cop, Campllong acull el concurs català que organitza la Federació de Frisona de Catalunya (FEFRIC). Aquesta tarda s'està fent el de vedelles i demà al matí serà el torn del de les vaques.

Més d'una cinquantena d'activitats

El programa de la 39a Fira de Primavera ofereix més d'una cinquantena d'activitats per a totes les edats. Entre les que s'han fet aquest dissabte hi ha també el 18è concurs de pintura ràpida o el 15è concurs de ratafia.

Amb voluntat d'obrir-se a petits i grans, s'ha incorporat al programa l'activitat familiar 'Gira la fira'. És una gimcana, que es fa durant els dos dies, i que permet descobrir els diferents espais i activitats del certamen a través d'un joc per a totes les edats.

Organitzada per l'Ajuntament i l'Associació de Fires i Festes de Campllong, la Fira Comarcal de Primavera compta amb la col·laboració d'empreses, entitats i voluntaris. L'horari del certamen és de deu del matí a vuit del vespre, i amb l'entrada també se'n regala una altra per visitar el Museu d'Eines Antigues del Camp i Oficis Tradicionals de Campllong.

Per a més informació podeu visitar el web www.firacampllong.cat i a les xarxes de Facebook, Twitter i Instagram, @firacampllong.

1680600378_s7b3590.jpg
1680600379_s7b2904.jpg