Platja d'Aro. La 2a Fira de la Carbassa de S'Agaró, el proper dissabte 6 d'octubre s'afegeix a la vintena d'activitats programades al municipi durant aquest mes

Aquest mes se celebra la 25a Festa de la Cervesa, el Dia Mundial del Ocells i l’Aplec del Remei

Segona edició de la Fira de la Carbassa de S’Agaró el proper dissabte 6 d’octubre de 10 a 19 h l’Avinguda de Platja d’Aro. La proposta, iniciativa de la Colla Boines Negres amb la col·laboració dels Comerciants de S’Agaró, i de la regidoria de turisme, comerç, empresa i ocupació de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, oferirà per segon any consecutiu la possibilitat de trobar-hi els productes més variats procedents i derivats de la carbassa. També hi haurà degustació de tastes, xerrada sobre el seu cultiu, i el concurs de la carbassa més gran. Aquest fruit típic de tardor i especialment de la festivitat de Tots Sants, té el seu origen a Amèrica, tot i que en l'actualitat es conreada extensament en tot Europa. Existeixen multitud de varietats de diferents colors i grandàries; les més grans arriben a pesar entre 18 a 36 kg i als 10 metres de longitud.

L’agenda d’activitats del mes d’octubre a Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró presenta una vintena de propostes per a totes les edats i d’àmbits ben diversos: turisme, cultura, esports, tradicional i popular. Així, fins al 14 d’octubre es pot visitar al Castell de Benedormiens de Castell d’Aro l’exposició fotogràfica de Miquel Ribot Mixed Media Art; i del 2 al 6 d’octubre se celebra al Palau d’Esports i Congressos la 1a Copa del món de seleccions de Microfutbol 3x3 amb una dotzena de països de quatre continents.

Del 5 al 7 i de l’11 al 14 d’octubre la Plaça del Mil·lenari, serà escenari de la  25a Festa de la Cervesa de Platja d’Aro. Enguany vuit estands gestionats per establiments del municipi ofereixen una varietat de 35 varietats nacionals i d’importació. També s’han programat 14 actuacions i animacions musicals. Durant set dies, els més de 20.000 visitants previstos podran gaudir de tota la cervesa, la música i l’animació que caracteritzen aquesta celebració d’origen alemany, coneguda com a Oktoberfest ha esdevingut des de l’any 1987 la gran festa de tardor de Platja d’Aro.

El dissabte 6 d’octubre se celebrarà el Dia Mundial del Ocells amb l’obertura pública del Parc dels Estanys de Platja d’Aro amb sessió de contes amb els ocells com a protagonistes, gimcana familiar d’observació d’ocells i visita guiada a aquest nou espai públic. Diumenge 14 d’octubre Castell d’Aro viurà una nova edició de l’Aplec del Remei; el dissabte 27 d’octubre s’inaugurarà la 6a Biennal d’Artistes Locals al Castell de Benedormiens, i el 30 i el dimecres 31 d’octubre se celebraran les castanyades populars de Castell d’Aro i Platja d’Aro en els centres cívics d’ambdues viles. Simultàniament aquest octubre comencen les activitats de la Biblioteca Mercè Rodoreda, de l’Àrea d’Infància (Casa Lila, Grup Prejúniors i Casal Júniros) i de l’Àrea de Joventut (Casal Jove amb talleres, multiesports, etc), i també les propostes formatives de l’Aula d’Adults i l’oferta activa del Programa Esportiu Municipal per a infants i adults.

Díptic

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409