Sant Cugat. L’Ajuntament planta 900 nous arbres dins la campanya de renovació i millora de l’arbrat

La plantació d’arbres urbans permet enriquir el patrimoni verd de Sant Cugat i reforçar la qualitat de vida de la ciutadania

L’Ajuntament també inicia el proper dilluns la 3a fase de millora de l’arbrat de la rambla del Celler

L’actual campanya de renovació i millora de l’arbrat urbà ja està en marxa i finalitzarà amb la plantació arreu de la ciutat d’un total de 900 arbres urbans nous aquest hivern. Per fer-ho possible, l’Ajuntament invertirà 120.000€ en la compra d’aquests arbres. Així ho han explicat aquesta tarda el tinent d’alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat, Seguretat i Transports, Pere Soler, i el regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport, Jose Gallardo.

En aquests moments Sant Cugat disposa de  55.000 arbres urbans existents, dels quals aproximadament la meitat són als carrers (27.000) i la resta dins de parcs i equipaments. Aquest patrimoni permet:

Millorar la qualitat de l’aireRegular la radiació solar, disminuir la temperatura (ombra a l’estiu) i augmentar la sensació de frescor (humitat relativa)Afavorir l’equilibri sensorial, emocional i psicològic de les personesAtenuar el soroll de l’espai públicAfavorir la biodiversitat

Als carrers, places, parcs i equipaments de la ciutat hi conviuen 170 espècies d’arbres diferents. La plantació de nous arbres segueix els següents criteris:

Millora paisatgística i de l’arbrat de la rambla del Celler

D’altra banda, el proper dilluns 23 de gener començaran els treballs per completar la millora paisatgística i de l’arbrat de la rambla del Celler (3a fase).

Aquests treballs, que afectaran 7.700 m2, amb una inversió de 350.000€, permetran substituir els arbres malmesos, malalts i envellits  (uns 75 pollancres) i  incorporar espècies noves que incrementin la biodiversitat de l’entorn i els espais d’ombra. S’actuarà a l’espai verd situat a l’encreuament amb l’avinguda de Francesc Macià, en el tram comprés entre els carrers de Sant Medir i Montserrat.

En aquest sentit, és previst plantar 105 arbres d’espècies com: zelkova, lledoner, freixe, xicranda, auró, til·ler, liquidàmbar, pomera de flor, àlbers etc. També s’incorporaran noves zones arbustives, s’aprofitarà per millorar el drenatge i s’incorporarà un sistema digitalitzat de reg per fer-lo més eficient i limitar el consum d’aigua.

Amb aquesta actuació finalitzarà la millora de l’espai verd de la rambla del Celler, després d’haver-se completat anteriorment la substitució de l’arbrat de la part central de la rambla (fases 1 i 2).

Pere Soler, tinent d’alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat, Seguretat i Transports: “el nostre patrimoni verd és un dels elements que fan de Sant Cugat una ciutat amb qualitat de vida. Per això treballem per preservar-lo i fer que la ciutadania en pugui gaudir”.

Jose Gallardo, regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport: “en el context d’emergència climàtica en què ens trobem, és molt important mantenir l’arbrat de la ciutat com a aliat per millorar la qualitat de l’aire, afavorir la biodiversitat i regular la radiació solar”.

1674137886presentacio_campanya_arbrat_i_3a_fase_rbla_celler.jpg
1674137886plantacio_arbrat.jpg

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409